Add new comment

4 weeks on, Baghlan PC yet to elect head

پلخمری (پژواک،١٢ قوس ٩٣): اعضاى شوراى ولايتى بغلان بعد از حدود چهار هفته و برگزارى جلسات پيهم، معاون ومنشى شورا راانتخاب کردند؛ اما رييس شورا به علت اختلافات در بين شان انتخاب نگرديد.

براى انتخابات شوراى ولايتى ١٥٥ تن نامزد شده بودند که ازاين جمله ١٢ مرد و سه زن به شورا راه يافته که١١عضو آنرا چهره هاى جديد و تحصيلکرده تشکيل ميدهد.

شوراى ولايتى، ماه گذشته با وجود جلسات چهار روز پيهم به علت غيابت نصفى از اعضاء نتوانست که هيئت ادارى را انتخابات کند؛ بالاخره ديروز همۀ اعضا حاضر شده و انتخابات برگزار شد.

صفدر محسنى و محمد ظريف ظريف به رياست شورا، فيروز الدين ايماق و محبوب الله غفارى به معاونت و سميع الدين ناظر در پست منشى نامزد گرديدند که ايماق به حيث معاون، و ناظر به حيث منشى انتخاب گرديد؛ اما رييس شورا به علت اختلافات انتخاب نشد.

امان الله حبيبى رييس کميسيون انتخابات بغلان، به آژانس خبرى پژوا ک گفت که يک عضو شورا در بين نام هاى دو نامزد رييس شورا تک مارک کرده بود که باعث اختلاف بين هردو نامزد گرديد.

وى افزود که اعضاى شورا به دو دسته تقسيم شدند و هر دسته از يک نامزد حمايت ميکردند و ميگفتند که تک مارک به نام وى زده شده است و بدينگونه نصفى از اعضا، جلسه را ترک کردند و رييس شورا انتخاب نگرديد.

اما صفدر محسنى نامزد رياست شوراى ولايتى گفت که ضعف رياست کميسيون انتخابات بغلان، باعث گرديد که نظم جلسه برهم بخورد و انتخابات که بايد به دور دوم ميرفت، برگزار نشود.

وى علاوه کرد که اکنون کسانى که جلسه را ترک کرده، براى انتخاب رييس شورا حاضر نيستند و اين وظيفۀ کميسيون است که آنها را جمع نموده و اين مشکل را حل کند.

رييس کميسيون انتخابات بغلان گفت که مطابق طرز العمل، راى مشکوک باطل است و انتخابات دوباره برگزار ميشود؛ اما دقيق نيست که چه وقت تدوير خواهد يافت.

وى گفت که کوشش ميکنند تمام اعضا را جمع نموده و رييس شوراى ولايتى را انتخاب نمايند تا شورا به کار خود رسماً آغاز نمايد.

اعضاى شوراى ولايتى بغلان در١٧عقرب، حلف وفادارى ياد کرده و رسيدگى به مشکلات مردم و مبارزه با فساد را از جملۀ اهداف خود خواندند.

اما مردم شکايت دارند که آنها به نامزدان مورد نظر خود اعتماد کرده و راى دادند، ولى هنوز هم مصروف زد و بند ها بوده و تا حال نتوانسته اند که تمامى هيئت ادارى را انتخابات کنند.

نياز الله يکتن از شهريان پلخمرى مرکز بغلان گفت: "ما راى داديم که اعضاى شوراى ولايتى مشکلات مارا به گوش دولتمردان برسانند؛ اما مى بينيم که حدود يکماه ميشود که آنها در مورد انتخاب هيئت شورا و رييس آن توافق ندارند."

وى ازکميسيون انتخابات و اعضاى شورا خواست که هر چه زود تر رييس را انتخاب کنند، تا مردم بتوانند مشکلات خود را از طريق وکلاى خود به دولت رسانده و در حل آن اقدام شود.

اين درحالى است که ماه گذشته نامزدان معترض شوراى ولايتى وطرفداران آنها مظاهره کرده و شاهراه کابل- شمال را درشهر پلخمرى براى سه ساعت به روى ترافيک بستند و سپس به دروازۀ کميسيون انتخابات قفل انداختند.

آنها کميسيون هاى انتخاباتى را به تقلب و بى کفايتى متهم نموده و ادعا ميکردند که اکثر اعضاى جديد شوراى ولايتى، با پول و تقلب پيروز شده اند و نبايد که مراسم تحليف شورا بجا شود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.