Add new comment

مردم از تاخير آغاز کار شوراى ولايتى بغلان شکايت دارند

پلخمری (پژواک، ٢٨عقرب٩٣): درحاليکه شوراى ولايتى جديد بغلان، در چهار روز پيهم نتوانسته هيئت ادارى را انتخاب کند، مردم خواهان انتخاب هيئت ادارى و آغاز کار عملى اين شورا هستند.

اعضاى شوراى ولايتى بغلان در١٧عقرب، حلف وفادارى يادکرده و مبارزه با فساد و تعصبات قومى و منطقوى را از جملۀ اهداف خود خواندند.

براى انتخابات شوراى ولايتى، ١٥٥ تن نامزد شده بودند که ازاين جمله ١٢ مرد و سه زن به شورا راه يافته که١١عضو آنرا چهره هاى جديد و تحصيلکرده تشکيل ميدهد.

چهار روز ميشود که برخى اعضاى شوراى ولايتى حاضر ميگردند تا هيئت ادارى به شمول رييس و منشى شورا انتخاب شوند؛ اما غيابت تعداد ديگرى، مانع اين کار شده است.

بسم الله عطاش که تازه به شوراى ولايتى راه يافته، ميگويد که آنها امروز نيز موفق نشدند که هيئت ادارى را انتخاب نمايند.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت: "من این روز چهارم است که بخاطر انتخابات به شورا مى آیم؛ اما با تاسف که یک تعداد از وکیل صاحبان، در انتخابات اشتراک نمیکنند."

عطاش افزود که دراين چهار روز، هفت عضو شورا حاضر و هشت عضو ديگر غيرحاضر بوده و به همین دلیل نصاب پوره نبوده و انتحابات برگزار نمیشود.

اين عضو شوراى ولايتى علاوه کرد با وجودیکه تمامی اعضاى شورا توسط کمیسیون ولايتى‎ انتخابات خبرداده شده اند؛ اما با آنهم درانتخابات شرکت نمیکنند و قابل نگرانى است که اين وضعيت تا چه وقت دوام خواهد کرد؟

فیروز الدین ایماق، عضو ديگر شوراى ولايتى گفت که هشت تن حاضر بوده؛ اما هفت تن ديگر غايب اند و ازهمينرو کمیسیون ولايتى انتخابات میگوید که در قانون انتخابات شورای ولایتی گفته شده که باید دو ثلث یعنی ده عضو شورا در انتخابات حضور داشته باشند؛ در غیر آن انتخابات صورت نمیگيرد.

ايماق گفت: "از نظر من هشت وکيل حاضر، پنجاه جمع یک را پوره میکنند و کمیسیون باید با موجویت همين تعداد اعضا، انتخابات هیئت اداری را بر گزار کند؛ در غیر آن این مشکل معلوم نیست که تا چه زمانى در جايش باقی خواهد ماند؟"

آنها ميگويند که کميسيون انتخابات بايد اعضاى غايب شوراى ولايتى را حاضر کنند تا هيئت ادارى انتخاب گردد و شورا کار خود را آغاز نمايد.

مسوولان کمیسیون ساحوى انتخابات که در ریاست شورای ولایتی بغلان حاضر بودند، با خبرنگاران مصاحبه نکرده، گفتند که به دفتر کمیسیون بروند؛ زمانیکه به دفتر کمیسیون رفتند، آنان در دفتر نبودند.
مردم ازاين وضعيت شاکى بوده و خواهان آغاز هرچه زودتر کار شوراى ولايتى هستند.

محمد امان یکتن از باشند گان ولسوالی نهرین که بخاطر ارايۀ مشکلاتش به شورای ولایتی آمده بود، به پژواک گفت: "مامردم در مشکلات غرق هستیم؛ اما در اینجا هر وکیل به فکر خودش اس."

وى افزود که کمیسیون انتخابات، بايد به وکلا هشدار بدهد که اگر تا یک روز دیگر حاضر نشوند، از وکالت برطرف میشوند؛ در غیر آن این مشکل حل نخواهد شد.

اين درحالى است که هفتۀ گذشته، نامزدان معترض شوراى ولايتى و طرفداران آنها مظاهره کرده و شاهراه کابل- شمال را درشهر پلخمرى مرکز بغلان، سه ساعت به روى ترافيک بستند و سپس به دروازۀ کميسيون انتخابات قفل انداختند.

آنها کميسيون هاى انتخاباتى را به تقلب و بى کفايتى متهم نموده و ادعا ميکردند که اکثر اعضاى جديد شوراى ولايتى، با پول و تقلب پيروز شده اند و نبايد که مراسم تحليف شوراى ولايتى بجا شود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.