Add new comment

نامزدان حذف شدۀ شورای ولايتى هرات مظاهره کردند

هرات (پژواک، ٢٠ عقرب٩٣): شماری از هواداران نامزدان حذف شدۀ شورای ولایتی هرات، در مقابل دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات مظاهره کردند.

این تظاهرات، زمانی راه اندازی شد که در کمیسیون ولایتی انتخابات هرات، براى آمدن يک وکیل شورای ولایتی به مجلس سنای کشور، میان ١٩ نامزد انتخابات برگزار شد.

همزمان با برگزاری انتخابات سناتور به مجلس سنا؛ ده ها تن از هواداران نامزدان حذف شدۀ شورای ولایتی، در مقابل دروازۀ این کمیسیون تجمع اعتراضی کرده و هشدار دادند تا زمانیکه حق به حقدار نرسد، آنان دست از تظاهرات بر نخواهند داشت.

آنان با سردادن شعارهای: "مرگ بر افراد متقلب، مرگ بر فاسدین و کمیسیون انتخابات، ما عدالت میخواهیم" انتظار خروج نامزدان را میکشیدند.

عبدالعزیز یک تن از هواداران نامزدان معترض؛ کمیسيون های انتخابات و شکایات انتخاباتی را متهم به فساد نموده و به پژواک گفت: "تا زمانیکه به خواسته های ما رسیدگی نشود و از مقابل کمیسيون انتخابات، جايی نخواهم رفت و به کسانیکه با زور دالر به کمیسیون راه یافته اند، اجازۀ ورود به شورای ولایتی را نخواهیم داد."

غلام حبیب یک تن دیگر از هواداران نامزدان حذف شده شورای ولایتی، هشدار داد که هرگز به نامزدانى که با زور پول راه یافته اند، اجازۀ ورود به شورای ولایتی نخواهد داد.

وی افزود: "ما از رییس جمهور میخواهیم که به خواسته های ما جدی رسیدگی کند؛ او همیشه میگوید که با فساد مبارزه میکند و این است فساد آشکار که باید جلو آنرا بگیرد."

فرید احمد یک تن دیگر از هواداران معترض درحالیکه سنگ به دستش بود، هشدار میداد که هرگز به وکیل های متقلب، اجازۀ ورود به شورای ولایتی را نخواهند داد.

این نامزدان معترض، از حکومت به ویژه شخص رییس جمهور خواستند که به صورت جدی، به این قضیه رسیدگی کند و اگر نه دست به اعتراضات جبران ناپذیر خواهند زد.

بااین حال، داکتر داوود صدیق زاده رییس کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات، به پژواک گفت امروز در میان ١٩ تن از نامزدان راه یافته شورای ولایتی هرات، انتخابات صورت گرفته و یک وکیل به نام احمد جاوید رؤف که پیش از این نیز در مجلس سنا بود، برای بار دوم به عنوان سناتور به این مجلس انتخاب شد.

صدیق زاده، راه اندازی تظاهرات را حق شهروندان دانست و گفت که این انتخابات، به صورت شفاف با حضور ١٩ وکیل شورا و نماینده های جامعه مدنی و مسوولین انتخابات، برگزار شده است.

این ششمین بار است که نامزدان حذف شده شورای ولایتی، با هواداران شان بخاطر تقلب گسترده در انتخابات شورای ولایتی هرات، دست به راهپیمایی میزنند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.