Add new comment

"اعضاى جديد شوراى ولايتى نيمروز در بدل پول پيروز شده اند"

زرنج (پژواک،١٠ عقرب ٩٣): با آنکه بيش از پنجاه درصد اعضاى جديد شوراى ولايتى نيمروز را چهره هاى جديد تشکيل ميدهند؛ اما شمارى از مردم ميگويند که اعضاى جديد، از طريق تقلب پيروز شده اند و نقش شوراى قبلى نيز کمرنگ بوده است.

براى شوراى ولايتى جديد نيمروز ٣٦ تن به شمول هشت زن، نامزد شده بودند که از آن جمله هفت مرد و دو زن، راه پيدا کرده و پنج تن آنها چهره هاى جديد هستند.

شوراى ولايتى سابق نيمروز، داراى شش مرد و سه زن بود و اکنون يک زن در شوراى جديد کم شده است.

رحمت الله يکتن از متنفذين شهر زرنج مرکز نيمروز، ادعا ميکند که در دور جديد شوراى ولايتى، کسانى راه يافته اند که به کميسيون شکايات انتخاباتى پول داده اند.

وى به آژانس خبرى پژواک گفت که آنها در فکر حل مشکلات مردم نبوده و کوشش ميکنند که پول خود را در دور جديد شوراى ولايتى، به دست بياورند.

هفتۀ گذشته نامزدان معترض شوراى ولايتى نيمروز و طرفداران آنها در شهر زرنج مظاهره نموده، ميگفتند کميسيون شکايات، هفت محل رايدهى راکه شامل حدودچهار هزار راى بود، بعد از باطل ساختن، در بدل گرفتن پول از نامزدان برنده شده، دوباره شامل ليست نتايج نهايى ساخته است.

اما مسعود حکيمى که به شوراى ولايتى جديد راه پيدا کرده، گفت که آنها از طريق راى مردم پيروز شده اند و مردم به افراد کارآ درين شورا نياز دارند و اکنون اين نياز آنها برآورده شده است.

وى افزود که شوراى ولايتى جديد، نسبت به شوراى قبلى بهتر بوده واکثر آنها را جوانان و تحصليکرده ها تشکيل ميدهند.

به گفتۀ حکيمى، شوراى ولايتى سابق ضعيف بود و کار نمى کرد؛ حالا اعضاى جديد با برنامه هاى بهتر و فکر جديد وارد صحنه شده اند و مشکلات مردم را به اسرع وقت به دولت خواهند رساند.

سيف الدين باشندۀ ديگر نيمروز نيز شوراى ولايتى سابق را متهم به ناکارآيى نموده گفت که روزانه صدها جوان به علت بيکارى به ايران ميروند و از آنجا به حيث معتاد بر ميگردند.

وى افزود: "شوراى ولايتى سابق، در دورۀ کارى خود نتوانست بر دولت فشار بياورد که براى جوانان زمينۀ اشتغال را فراهم کند و پروژه هاى مهم را عملى سازد؛ تا جوانان از بيکارى و اعتياد به موادمخدر نجات يابند."

وى علاوه کرد که نبود آب آشاميدنى، مشکل ديگر مردم نيمروز است که تا حال پا برجا است و مردم از آب شور استفاده ميکنند و تعداد ديگرى آب را که توسط تانکرها انتقال ميشود، در بدل پول ميگيرند.

اما محمد نادر بلوچ معاون شوراى ولايتى سابق نيمروز گفت که تا حدى توانسته بودند مشکل مردم را به گوش دولتمردان برسانند؛ اما فساد گسترده در دولت مانع کار آنها ميشد.

بلوچ که به دور جديد نيز راه يافته، گفت: "آنچه مردم توقع داشتند، نتوانستيم آنرا برآورده کنيم و بخصوص از فساد جلوگيرى نماييم."

وى علاوه نمود که کار بعضى پروژه ها به کُندى به پيش ميرفت و پروژه هاى بازسازى، در وقت معين آن تکميل نمى شد.

زنان نيز از کم شدن کرسى اين قشر در شوراى ولايتى جديد شاکى اند.

فرشته يکتن از شهريان زرنج گفت به جاى آنکه تعداد کرسى هاى شوراى ولايتى براى زنان بيشتر مى بود، اين بار يک کرسى کم شده است.

وى گفت: "زنان بهتر ميتوانند مشکلات همنوعان خود را به دولت مطرح نموده و در حل آن بکوشند."

فرشته افزود که دولت ميگويد که حق مرد و زن مساوى است؛ اما اين حق تلفى در شوراى ولايتى به وضوح ديده ميشود.

وى که خود را معلم يکى از مکاتب معرفى نمود، گفت که نقش زنان در ادارات دولتى کمرنگ و خشونت عليه زنان در حال افزايش است و شوراى ولايتى ميتواند که به حيث پل بين مردم و دولت و بخصوص حل مشکلات زنان رول مهم داشته باشد.

در انتخابات شوراهای ولایتی که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ١٦ حمل سالجاری برگزار شد، حدود ٢٦٠٠ تن رقابت نمودند و ازاين جمله ٤٥٨ تن به شمول ٥٧ زن به شوراى هاى ولايتى راه يافته اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.