Add new comment

Losing runners erect tents outside governor’s office

هرات (پژواک ٧ عقرب ٩٣): شماری از نامزدان معترض شورای ولایتی هرات با هواداران شان بار دیگر تظاهرات کردند و به رسم اعتراض در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات خیمه برافراشتند.

نامزدان معترض شورای ولایتی هرات ، کمیسیون های انتخاباتى را متهم به فساد کردند.

این مظاهره کننده گان هشدار دادند تا زمانیکه این پروسه به صورت شفاف بررسی نشود، آنان اجازۀ تحلیف به نامزدان شورای ولایتی این ولایت را نخواهند داد و به اعترضات گستردۀ شان ادامه خواهند داد.

به گفتۀ این معترضین، کمیسیون شکایات انتخاباتی و کمیسیون انتخابات ولایت هرات با گرفتن رشوه به آراى آنان تقلب کرده است.

بشیراحمد باشندۀ ولسوالی شیندند هرات و یکتن از معترضین گفت: "اگر رای آنان نادیده گرفته شود، سرک شیندند- مرغاب را مسدود خواهند کرد."

وى افزود که تا اخرین قطرات خونش از رای خود دفاع خواهد نمود و از نامزد مورد نظرش حمایت مى کند.

غلام رسول یکی دیگر از تظاهر کننده گان ادعا نمود که برخی از نامزدان شورای ولایتی که یک تا دو هزار رای داشته بودند اما با ٧٠٠٠ رای تقلب، نام شان در لست نهایی آمده است.

موصوف علاوه کرد که باید صندوق های راى نماینده گان شورای ولایتی هرات دوباره بازنگری شود.

او ميگويد: "تقلب کننده گان باید مجازات گردد تا حق به حقدار برسد."

سید جلال الدین شیرزادی، یکتن از نمایندگان معترض شورای ولایتی هرات گفت، به اساس اسناد که به دست دارد، بیش از ٦٥٠٠ رای داشته است؛ اما بعضی از نماینده گان که شامل لست ابتدایی نبوده اند، اکنون با دادن رشوه به کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، شامل لست نهایی شده اند.

به گفتۀ وى، هدف از تظاهرات امروز، اثبات آرای شان است.

موصوف از حکومت خواست تا صندوق های رای آنان دوباره بازنگری گردد.

عبدالودود فیض زاده یکی دیگر از نماینده گان معترض شورای ولایتی هرات گفت که شکایت آنان از افراد نیست، بلکه از کمیسيون های انتخاباتی و شکایات انتخاباتی مى باشد.

وى افزود: "کسانیکه شامل لست ابتدایی نبودند و صرفا دونیم تا سه هزار رای داشتند اما در لست نهايى با داشتن بيش از هفت تا هشت هزار رای راه پيدا کردند ؛ سوال این است که اینقدر رای از کجا شده است."

او ميگويد، بیش از ٧٤٠٠ رای داشته است و در لست ابتدایی در رده ی هفتم قرار داشته است؛ اما اکنون راى اش پایین آمده و در رده ی ٢٢ مى باشد و از لست افتاده است.

گدا احمد یکی دیگر از نامزدان معترض گفت که در مرحلۀ اول که نامش در لست ذکر شده بود، وی بیشتر از ٦٤٠٠ رای داشت؛ اما در مرحلۀ نهایی اعلام نتایج، بیشتر از سه هزار رای او در مرکز نادیده گرفته شده و نامش از لست دور شده است.

وی بیان داشت: "کمیسیون ها رای مردم ولسوال کهسان را اصلاً در نظر نگرفتند و مرکز این ولسوالی را حذف کردند و بیش از سه هزار رای مرا از بین بردند."

اما اصیل الدین جامی معاون والی هرات در نشستی با معترضان وعدۀ سپرد تا خواسته های شان را به کمیسیون های انتخاباتى در هرات و مرکز بفرستند.

او ميگويد: "کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی در هرات نماینده گی دارد، ما به بزودترین فرصت خواسته های شما را هم به دفاتر ولایتی انتخابات و هم به مرکز مى فرستیم تا توجه صورت گیرد."

به گفتۀ نامزدان معترض، لست نهایی نامزدان شورای ولایتی در حالی اعلام شده که چهار نامزد که نام شان در لست ابتدایی نیامده بود، حالا با پرداخت رشوه و با کمترین آرا شامل لست نهایی شده اند.

هر چند آنان از این نامزدان نامی نبردند؛ اما تاکید دارند تا زمانیکه به خواسته شان جدی رسیده گی صورت نگیرد، دست از اعتراضات شان بر نخواهند داشت.

درحالی نمایندگان معترض و هواداران شان دست به تظاهرات مجدد زده اند که بر اساس اعلام نتایج نهایی قرار است فردا نماينده هاى شوراى ولايتى هرات تحليف بجا اورند .

قابل ذکر است که ديروز نيز، ده ها تن در هرات، در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات شورای ولایتی، دست به تظاهرات زدند و کمیسیون های انتخاباتی را به فساد و تقلب در این زمینه متهم نمودند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.