Add new comment

نامزدان شوراى ولايتى جوزجان: کاسۀ صبر ما لبريز شده است

شبرغان (پژواک،۲٩ میزان ۹۳): نامزدان شوراى ولايتى جوزجان هشدار دادند که اگر تا دو روز آینده نتایج انتخابات ازطرف کمیسیون مستقل انتخابات اعلام نشود، آنها دست به تظاهرات خواهند زد.
آنان ميگويند که برای اعلام نتایج انتخابات شورای ولایتی هفت ماه انتظار کشیدند؛ اما تا حال نتايج آن اعلام نشده است.
اين نامزدان ادعا ميکنند که دررابطه به این موضوع، با نامزدان شوراهای ولایتی ٣٤ ولایت، هماهنگی کرده وزمینه را برای راه اندازی تظاهرات هموارنموده اند.
حلیمه "صدف" یکتن از نامزدان شورای ولایتی جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت: "ما از هفت ماه بدینسو بی سرنوشت میگردیم و کمیسیون انتخابات نیز در این راستا کوتاهی دارد."
وی افزود که تا روز پنجشنبه برای دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات، ضرب الاجل تعیین کرده اند که اگر نتایج را ابلاغ نکند، با تمام نامزدان شوراهاى ولايتى ٣٤ ولايت، دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.
صدف علاوه کرد که کمیسیون انتخابات، باید به پرسش های آنها پاسخ بدهد و به این معضله نقطۀ پایان بگذارد و سرنونشت آنها را روشن سازد.
اين عضو شوراى ولايتى اضافه کرد: "کاسۀ صبر ما لبريز شده، ما بیشتر از این نمیتوانم صبر داشته باشيم و این همه نا ملایمات را تماشا کنیم."
در انتخابات شورای ولایتی جوزجان ٥٨ تن خود را نامزد کرده بودند که شش تن شانرا زنان تشکیل میداد.
اين شورا در دور قبلى ٩ کرسى به شمول سه زن داشت؛ اما در دور جديد ١٥ کرسى به شمول سه زن در نظر گرفته شده است.
حفیظ الله "ندرت" عضو ديگر شوراى ولايتى گفت که حرف ها بسیار است و از وضعیت موجوده، علاوه بر نامزدان، مردم نیز برآشفته  بوده و سخت انتظار نتایج انتخابات را میکشند.
به گفتۀ ندرت، مردم بخاطر اشتراک در انتخابات قربانی دادند و مورد لت و کوب قرار گرفتند و انگشتان شان بریده شد.
یکتن از مسوولان دفتر ولایتی  انتخابات درجوزجان که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که موضوع اعلام نتایج مربوطه به دفتر مرکزی است. دفتر ولايتى، نتایج ابتدایی را اعلام نموده و از این بیشتر نمیتواند پا فراتر بنهد.
وی در مورد اينکه اگر نتايج اعلام نشود، اعضاى شوراهاى ولايتى مظاهره خواهند کرد؟ افزود: "این حق مسلم آنهاست و یک حرکت مدنی است."
اما مسوولان کمیسیون انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی رامسوول تاخیردراعلام نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی می دانند ومی گویند که احتمال زیاد می رود که این نتایج، تا چند روز ديگراعلام شود.
عزیزالله بختیاری کميشنر این کمیسیون، کم تجربگی و نبود کارمندان مسلکی در کمیسیون شکایات را علت مبهم بودن این فیصله ها دانسته به پژواک گفت که در حال حاضر، مصروف وارد کردن فیصله های کمیسیون شکایات به سیستم نتایج هستند و به احتمال زياد نتايج انتخابات شوراهاى ولايتى، تا پايان هفتۀ جارى اعلام خواهد شد.
انتخابات شورای ولایتی همزمان با دور اول انتخابات ریاست جمهوری در١٦ حمل سال روان برگزارشد و کمیسیون انتخابات، به تاریخ ٣٠ ثور، نتايج ابتدايى شوراهای ولایتی را اعلام نمود و نتایج را به هدف رسیدگی به شکایت های نامزدان شوراهای ولایتی، به کمیسیون شکایت های انتخاباتی فرستاد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.