Add new comment

برخى باشندگان سمنگان تشکيل حکومت وحدت ملى را جشن گرفتند

ایبک (پژواک، ٨ ميزان٩٣): صدها تن از باشندگان سمنگان، تشکیل حکومت وحدت ملی و پیروزی داکتر اشرف غنی احمدزی را به حیث رییس جمهور، جشن گرفته به پایکوبی پرداختند.

در این مراسم که از سوی اعضای تیم تحول و تداوم راه اندازی گردیده بود، از ساعت پنج عصر تا ٩ شب در شهر ایبک ادامه داشت.

اشرف غنى احمدزى، دیروز به عنوان رييس جمهورجديد، مراسم تحليف را بجا آورد و رسماً به کار آغاز نمود. داکتر عبدالله به حیث رییس اجرایی حکومت وحدت ملی کار می کند.

بعد از ماه ها بُن بست درانتخابات، دو نامزد رياست جمهوری (اشرف غنی احمدزی و داکترعبدالله) موافقتنامۀ ایجاد "حکومت وحدت ملی" را به تاريخ ٣٠ سنبله امضا نمودند و ساعاتى بعد، کميسيون مستقل انتخابات، احمدزی را پيروز انتخابات اعلام کرد.

حکمت الله توریالی مسوول تیم تحول و تداوم و یک تن از اشتراک کنندگان مراسم، به آژانس خبری پژواک گفت که شهريان ايبک به منظور پیروزی تیم تحول و تداوم و تشکیل حکومت وحدت ملی، جشن گرفته اند.

به گفتۀ وى، توافق ميان احمدزی و عبدالله نشان داد که مردم افغانستان باهم متحد هستند.

جشن پایکوبی از منطقه باغ ذخیره آغاز و با عبور از چوک بالا در نزديکى شاهراه کابل- مزار در شهر ایبک خاتمه يافت.

اشتراک کنندگان اين جشن، با دادن شعارهای "پیروزی ات مبارک اشرف غنی"، "جنرال دوستم ما از خودت حمایت می کنیم" و "تیم تحول و تداوم مظهر وحدت ملی مردم افغانستان است"، احساسات خود را بیان مى کردند.

ذبیح الله حیاتی یکتن از جوانان اشتراک کننده وعضو جنبش ملی افغانستان گفت: "ما از جنرال دوستم حمایت می کنیم؛ چون از اقلیت های مردم است و در قدرت شریک شده است."

وى افزود که حالا دیگر اقلیت و اکثریت در بین مردم مطرح نمی شود؛ چون تمام مردم در قدرت سهیم شده اند.

دوستم، معاون اول اشرف غنى احمدزى است.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.