Add new comment

Kunduz elders urge end to deadlock

 
كندز(پژواک،٢٣ سنبله ٩٣): "هرروز ده وطن كُشت و خون اس، مردم از گشنگى و بيكارى جان ميتن و بزرگان ما به سرچوكى جنگ دارن."
اين گفتۀ عبدالغفار ملكزاده يکتن از متنفذين است که در گردهمايى که امروز با شرکت نمايندگان شماری از نهادهای مردمى در شهر کندز برگزار شد، ابراز گرديد.
مکلزاده گفت که طولانى شدن پروسۀ انتخابات؛ اقتصاد ملی و اقتصاد شخصی مردم را سخت ضربه زده  و بايد هرچه زودتربه اين مشكل، نقطۀ پايان گذاشته شود.
اين متنفذ با انتقاد از اينکه تفتيش آرا ختم شده و كميسيون انتخابات، چرا نتيجه را اعلام نميكند، از سازمان ملل، نهادهای بیطرف، حکومت و کمیسیون مستقل انتخابات خواست که نتایج انتخابات را بدون تاخير اعلام کنند؛ تامردم ازين وضعيت بيرون آيند.
شرکت کنندگان گفتند که به علت تاخیر در اعلام نتایج انتخابات، بیکاری به اوج خود رسیده و مردم را به حالت سردرگمى قرار داده است.
محمد الله يکتن ديگر گفت: "مردم به چیغ و فریاد رسیده و خواست ما از ملل متحد، ریيس جمهور کرزی صاحب و دو کانديدو همی اس که دیگه به لحاظ خدا مردمه تکلیف و جنجال نتن و همی پروسه را ختم کنن."
اسلام الدين باشنده ديگر گفت که مردم ميخواهند هردو تيم انتخاباتى، به قانون اساسی و قانون انتخابات احترام بگذارند و هرکسی که برنده است، به حیث ریيس جمهور اعلام شود.
اين درحالى است که روند تفتيش صددرصدى آرا، بعد از پنجاه روز پايان يافته، فعلاً روند تخنيکى آن جريان دارد.
 کميسيون مستقل انتخابات ميگويد که احتمال دارد روند تخنيکى، تا پايان امروز خاتمه يافته و نتايج نهايى انتخابات، در جريان همين هفته اعلام گردد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.