Add new comment

 "به هيچ کس اجازه نخواهيم داد که باخشونت و نافرمانى مدنى به قدرت برسد "

 
کابل (پژواک ١٤ سنبله ٩٣): حزب "افغان ملت" و شمارى از اعضاى ارشد تيم تحول و تداوم بر اعلام بيدرنگ نتايج نهايى انتخابات رياست جمهورى تاکيد کرده، هشدار دادند که به هيچکس اجازه نخواهند داد که ثبات و منافع ملى کشور را با چالش مواجه سازد.
درين گردهمايى که امروز از سوى حزب "افغان ملت" در کابل داير شد و ده ها تن از شخصيت هاى سياسى و اعضاى تيم تحول و تداوم در آن شرکت داشتند، تاکيد گرديد که شش ماه از انتخابات ميگذرد اما رييس جمهور جديد تا کنون تعيين نشده و کشور با مشکلات امنيتى، اقتصادى و اجتماعى روبرو است.
انوارالحق احدى، رييس افتخارى حزب "افغان ملت" و عضو ارشد ستاد انتخاباتى تيم تحول و تداوم گفت که روند تفتيش به پايان رسيده و هيچگونه بهانۀ بخاطر تاخير در اعلام نتايج نهايى انتخابات باقى نمانده، مردم انتظار اند و نتايج بايد هر چه زودتر اعلام گردد.
وى بر پذيرفتن نتايج انتخابات از سوى هر دو تيم انتخاباتى تاکيد کرده، افزود که زمان رقابت ها گذشته است و حال زمان وحدت است و هر تيمى که در انتخابات پيروز ميشود بايد به تيم دومى نيز موقع بدهد تا در حکومت شرکت داشته باشد و اين انتخاب تيم دوم است که ميخواهد در حکومت اشتراک کند يا در اپوزيسيون باقى بماند.
اما احدى گفت: ((هر گونه تهديد خشونت و نافرمانى هاى مدنى، دور از اصول قانون است و ثبات سياسى و منافع ملى را متضرر ميسازد و هيچگونه نتيجه نخواهد داد، توقع ما از تيم ديگر نيز اين است که با مسووليت حرکت نمايد.))
اين در حالى است که اخيراً عطامحمد نور والی بلخ و یکی از حامیان داکتر عبدالله رهبر تيم اصلاحات و همگرايى از هوادارانش خواسته است که برای اعتراضات گسترده آمادگی بگیرند. وى از آن، به عنوان "حرکت های سبز و نارنجی" یاد کرده است.
نور گفته است که روند انتخابات "در نتیجه فساد و خیانت دسته های معین" اعتبار و ارزش خود را کاملاً از دست داده است.
والی بلخ با انتقاد از سازمان ملل متحد، کمیسیون های انتخاباتی و حکومت افزوده است که آنان نتوانستند به خواسته های تیم اصلاحات و همگرایی پاسخ مثبت بدهند.
شيرولى وردک، عضو ولسى جرگه نيز در حاليکه تيم تحول و تداوم را پيروز انتخابات دانست، هشدار داد که به هيچکس اجازه نخواهند داد که ثبات افغانستان را متضرر و منافع ملى را با چالش مواجه سازد.
وى تيم اصلاحات و همگرايى را متهم نمود که روند انتخابات را با ادعا هاى بى بنياد شان به جهانيان بدنام نموده ودر چهل سال گذشته شمارى از حلقات با زور و سلاح، خود را به قدرت رسانده اما ديگر مردم نخواهند گذاشت که کسى با زور و سلاح به قدرت برسد.
سيد حامد گيلانى، معاون تنظيم محاذ ملى نيز بر اعلام هر چه زودتر نتايج انتخابات تاکيد کرده از هر دو نامزد خواست که نتايج انتخابات را بپذيرند و مردم را از نگرانى و سردرگمى ها بيرون نمايند و يکجا براى ثبات و وحدت ملى کار نمايند.
شمارى ديگر از اشتراک کننده گان گردهمايى با توجه به مشکلات فعلى کشور گفتند که مردم با مشکلات زياد به پاى صندوق هاى راى رفتند و بايد به راى مردم احترام گذاشته شود و هر چه زودتر نتايج اعلام گردد و کميسيون مستقل انتخابات نبايد از تهديد و فشارهاى هيچ گروهى هراس داشته باشد.
گفتنى است که کميسيون مستقل انتخابات اعلام نموده که روند تفتيش و بازشمارى آراى صد درصدى انتخابات رياست جمهورى بعد از حدود پنجاه روز، شب گذشته به پايان رسيده و کميسيون بعد از تکميل روند تخنيکى نتايج نهايى انتخابات را در چند روز آينده اعلام خواهد کرد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.