Add new comment

Don’t test people’s patience, Abdullah asked

 
گرديز(پژواک، ٦ سنبله ٩٣): والى پکتيا هشدار داد که تيم اصلاحات و همگرايى، نبايد بيش ازين حوصلۀ مردم را با موقف گيريهاى گوناگون بيازمايد.
جمعه خان همدرد والى پکتيا، ديروز طى نشست امنيتى در شهر گرديز مرکز ولايت پکتيا گفت که تيم همگرايى، از يکطرف خواهان سهم در قدرت است و از سوى ديگر، براى ايجاد حکومت موازى تلاش مى کند.
فضل احمد معنوی رييس تيم تخنيکى داکتر عبدالله، به تاريخ(٤ سنبله ) در يک نشست خبرى مدعى شد که سلسلۀ بازرسى آرا زير سايۀ سياسى آمده؛ از همينرو اين پروسه را تحريم مى نمايند.
نيکولاس هيسم معاون نمايندۀ خاص ملل متحد براى افغاسنتان، تحريم پروسۀ انتخابات از سوى تيم عبدالله را غيرمنصفانه خوانده؛ اما والى پکتيا از موقف جديد اين تيم شديداً انتقاد نموده است.
همدرد افزود: "يک بام و دو هوا؛ ميگويد اگر ناکام شدم بغاوت خواهم کرد، وزارت خانه ها را تصرف کرده و  قيام ميکنم؛ اما  حکومت و جامعۀ بين المللى از آن چشمپوشى ميکند."
والی پکتيا  که در انتخابات گذشته، از تيم تحول و تداوم حمايت کرده، از جامعۀ جهانى و حکومت مرکزى انتقاد نمود که در مقابل همچو موقف هاى تيم اصلاحات و همگرايى، خاموشى اختيار کرده اند.
والى گفت: "گاهی یکى و گاهی هم بهانۀ ديگر؛ اما هدف اصلى آنها اشتراک در حکومت است. گاهى هشدار حمله بر دواير دولتى ميدهند و گاهى هم بهانۀ حکومت موازى. تيم همگرايى بايد بيش از اين، حوصلۀ مردم افغانستان را آزمايش نکند."
والى پکتيا ابراز اميدوارى نمود که نتايج انتخابات، به زودى اعلام و از سوى هردو نامزد پذيرفته خواهد شد.
وى افزود: "اگر آنها برنده شدند، در روز اول حکومت استعفا خواهم داد. بايد اين ظرفيت را داشته باشم که پيروزى رقيب خود را بپذيرم، مبارکباد بگويم و پنج سال انتظار بکشم؛ زيرا که نميخواهم عضو حکومت و يا اپوزسيون باشم."
هردو ستاد انتخاباتى، تا کنون در مورد اظهار نظر نکرده؛ اما طورى که ديده ميشود، نمايندگان امريکا بار ديگر تلاش هاى خود براى سازش هردو نامزد را آغاز کرده اند.
سفارت امريکا در کابل گفته است که دانيل فيلدمن نمايندۀ ويژه امريکا براى افغانستان، ديروز وارد کابل شده و در مورد حل منازعات انتخاباتى، با نامزدان ديدار کرده است.
نتايج اين ملاقات، تا هنوز هم مشخص نشده است.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.