Add new comment

Sher rejects idea of national unity govt

 

 

 

 
کابل (پژواک، ٢٧ اسد ٩٣): حزب وفاق ملى مدعى است که در هردو تيم انتخاباتى، برخى افراد مفسد وجود دارند و اين حزب، حکومت متشکل از افراد مفسد تحت نام "وحدت ملى" را نخواهد پذيرفت؛ اما ستادهاى انتخاباتى اين ادعا را رد ميکنند.
بسم الله شیر رییس حزب وفاق ملی، امروز (دوشنبه، ٢٧ اسد) در يک نشست خبری گفت،  برخى کسانی که در ترکیب ایجاد "حکومت وحدت ملی" قرار دارند، در ۱۳ سال گذشته در مشکلات داخلی افغانستان دخیل می باشند و هیچ گاه مشکل افغانستان را حل نخواهند کرد.
وی افزود، در کنار هردو نامزد رياست جمهورى، افرادى حضور دارند که در چور و چپاول حکومت فعلى شامل هستند.
وى علاوه کرد: "ما حکومت وحدت ملی را می خواهیم؛ اما در ترکیب آن اشخاص شایسته که دست شان در خون مردم آلوده نباشد."
موصوف گفت: "باید در ایجاد حکومت وحدت ملی؛ افراد شایسته وجود داشته باشد و در گذشته در خون مردم و چور و چپاول در کشور دست نداشته باشند."
وی هشدار داد، اگر حکومت وحدت ملی از اشخاص مفسد تشکیل شود، آن حکومت در نزد حزب وفاق ملی مشروعیت ندارد و آنها به خاطر دفاع از حقوق مردم و ملت ایستادگی خواهند کرد.
اما طاهر ظهیر معاون سخنگوی ستاد انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی، اینگونه اظهارات را غیرمسوولانه و خلاف منافع ملی کشور دانسته است.
وى به آژانس خبرى تصریح کرد که حکومت وحدت ملی و مشارکت ملی، خواست همه مردم افغانستان است و این کار، به خیر ملت نیز می باشد.
درعين حال سيد حسين آقا سانچارکى سخنگوی ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، اظهارات رییس حزب وفاق ملی را رد نموده گفت که سخنان آنها به تحریک ارگ صورت گرفته است.
رییس حزب وفاق ملی همچنان گفت که مردم در هردو انتخابات، از خود شهامت و غیرت نشان دادند و به پای صندوق های رایدهی رفتند و رای خود را به نامزد مورد نظر شان دادند.
اما وی افزود: "کمیسیون مستقل انتخابات، قانون انتخابات را زیر پا کرده و در پروسۀ انتخابات تقلب گسترده را انجام داده است."
موصوف علاوه کرد کسانی که در پروسۀ انتخابات تقلب، تخلف و تخطی نموده اند، باید از سوی ارگان های عدلی و قضایی محاکمه شوند؛ چون آنها در رای مردم خیانت نموده اند.  
وی گفت که در حال حاضر، تنش های انتخاباتی باعث بیشتر شدن بیکاری، فقر و ناامنی در کشور شده؛ اما نامزدان به فکر مشکلات مردم افغانستان نمی باشند.
موصوف تصریح کرد که همواره طالبان مسلح در ناامنی و کشتار مردم دخیل هستند؛ اما حکومت آنها را برادر خطاب کرده و از محابس کشور رها نموده است.
بسم الله شیر گفت: "هر کسی که مردم مظلوم ما را بدون گناه از بین ببرد، دشمنان افغانستان هستند و باید حکومت در این زمینه جوابگو برای ملت و مردم باشد."
وى افزود که اگر خارجی ها می خواهند در افغانستان حضور داشته باشند، باید در تامین امنیت مردم افغانستان کوشا باشند.
موصوف تصریح کرد که اکنون حملات راکتی از سوی نظامیان پاکستانی بر خاک افغانستان ادامه دارد و پناهگاه های آموزش، تمویل و تجهیز تروریستان، در آن سوی مرز در کشور پاکستان موقعیت دارد.
وی از نیروهای خارجی خواست تا در همکاری با سایر نیروهای امنیتی افغان، جلو این حادثات خونین بر خاک افغانستان را بگیرند.
 

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.