Add new comment

یک نامزد شورای ولایتی فارياب از سوء قصد جان به سلامت بُرد

 میمنه (پژواک،١٣اسد۹۳): حیات الله سُرخابی نامزد شورای ولایتی و قوماندان سابق جنبش ملى در ولايت فارياب، از یک سوء قصد ماین ریموت کنترولی، جان به سلامت بُرد.
 پوليس ميگويد ماینی که با موبایل نوع نوکیا، عیار و توسط افراد نامعلوم در کنار دروازۀ منزل سرخابی واقع کارته جنرال دوستم در شهر میمنه مرکز فارياب گذاشته شده بود، بعد از ظهر امروز توسط تیم انجنیری نیروهای امنیتی خنثی گردید.
 سمونوال محمد نعیم اندارابی آمر امنیت قوماندانی امنیه فاریاب میگوید که این ماین، توسط افراد وابسته به طالبان کارگذاری شده بود.
 اندرابى، به آژانس خبرى پژواک گفت که حیات الله سرخابی، سابق یکی از قوماندانان تنظیم ها و در حال حاضر، از سرگروپ های نیروهای مردمی علیه طالبان به شمار میرود؛ از این روطالبان میخواستند وى را از بین ببرند.
 حیات الله سرخابی گفت که پسر ١٠ ساله اش از کوچه خبر آورد که در زیر دروازه ماین گذاشته شده است؛ وى نیروهای امنیتی را در جریان گذاشت و به اسرع وقت آنرا خنثی ساختند.
 سرخابی افزود که مدتی است برق شهری ضعیف است، هر روز بعد از چاشت در کنار دروازه نشسته جنراتور را روشن کرده، به همسایه ها از چاه آب میداد؛ مخالفین به گمان اینکه امروز نیز درآنجا مینشیند، ماین را جابه جا کرده بودند.
 وی ادعا کرد: "من مسوولیت حدود ده پوستۀ پولیس محلی و نیروهای مردمی را در نوای خشک ولسوالی پشتونکوت به عهده دارم و به همین اساس، طالبان میخواهند که مرا بکشند."
 بابرشاه پسر ١٠ ساله سرخابی گفت: "از خانه بیرون میشدم، دیدم که در زیر دروازه یک ماین و یک موبایل که سیم دارد، گذاشته شده است؛ دست نزده رفتم برادر کلانم را خبر کردم."
 یکی از کارمندان تیم انجنیری نیروهای امنیتی که نخواست نامش گرفته شود، گفت که در صورت انفجار این ماین، گاراژ و مهمانخانه سرخابی نابود و تا ساحه ٨٠ متری را به کلی تخریب میکرد.
 منبع علاوه نمود که این ماین، از مواد مفجره و هزاران ساچمه ساخته شده بود، که هر یک آن یک نفر را از بین میبرد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.