Add new comment

"زورمندان محلى در دور دوم انتخابات مداخله نموده اند"

ميمنه (پژواک ٦ سرطان ۹۳): در جملۀ ١٢١ شکايت درج شده در دفتر کميسيون شکايات ولايت فارياب، مداخلۀ زورمندان محلی، افراد مسلح غیر قانونى وکارمندان انتخاباتی در روز انتخابات وجود داشت.
کمیسیون شکایات انتخاباتی در فاریاب میگوید که در جملۀ اين تقلبات و تخطی های انتخاباتی ٨٧ آن علیه تیم اصلاحات و همگرایی، ٢٦ در مورد تیم تحول و تداوم و هشت شکایت ديگر از کارمندان انتخاباتی بوده است.
سید جمیل سجادی، عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی فارياب به آژانس خبرى پژواک گفت که از مجموع ١٢١شکایت درج شده، پنج مورد آن موثق و مستند و بقیه فاقد مدرک و اسناد است که نمیتوانند آنرا بررسی نمایند.
او گفت که احتمال آن میرود که آراى یکتعداد محلات بر اساس پنج شکایت درج شده باطل گردد.
سجادی ميگويد که شکایات درج شده بیشتر از زورمندان محلی، افراد مسلح غیر قانونى، جنگ های ساختگی، کارمندان انتخاباتی و مقامات امنیتی در ولسوالی های المار، قیصار، شیرین تگاب، غورماچ و ساحاتی است که حاکمیت دولتی در آنجا ضعیف است.
وی علاوه نمود که در برخی ساحات زورمندان موبایل و کمره های ناظرین را شکستانده، اسناد و مدارک تقلب ها را از بین بردند.
اين عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی میگوید: "تمام شکایت درج شده را نظر به اسناد و مدارک بررسی و فیصله نهایی را صادر نموده به دفتر مرکزی فرستادند، هر گاه کسی به فیصله ما قناعت نداشت، میتوانند در مرکزمراجعه کرده استیناف طلبی کند."
روند شکايات نسبت به روز انتخابات ٢٤ جوزا در سطح کشور دو روز را در برگرفت و بعد از آن کميسيون هاى شکايات در ولايات ١٠ روز را براى بررسى آن اختصاص دادند که پروسۀ بررسى دو شب قبل رسماً پايان يافت.
کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى ميگويد که بعداز ابلاغ فيصله ها در ولايات، ٧٢ساعت فرصت براى استيناف طلبى درخصوص فيصله هاى دفاتر ولايتى وجود دارد.
نادر مُحسنى سخنگو و منشى اين کميسيون گفت که تمام رسيده گى ها و تصاميم کميسيون شکايات علنى بوده و هرنوع سندى که در خصوص تقلبات گسترده و مهندسى شده وجود داشته باشد، کميسيون در مورد آن تصميم شفاف خواهد گرفت؛ بنا براين جاى نگرانى نبوده و کميسيون هيچگونه هراسى از ابطال آراى ناپاک ندارد.
گفتنى است که بيش از ٢٥٠٠ شکايت نسبت به روز برگزارى دور دوم انتخابات ریاست جمهوریدر کميسيون شکايات انتخاباتى ثبت گرديده که بیشتر آن، علیه کارمندان کمیسیون انتخابات بوده است.
از سوی دیگر شاه جهان سرداری، رییس کمیسیون مستقل انتخابات فارياب میگوید که آنان آرای ١٢ محل را تفتیش نموده و دو محل را باز شماری کردند.
وى گفت که هنگام تفتيش و باز شماری به جز از نماینده گان داکتر عبدالله، نماینده گان سایر نهاد های انتخاباتی و رسانه ها حضور داشتند.
تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله کميسيون هاى انتخاباتى را به تقلب و حمايت از تيم رقيب خود متهم کرده و با کميسيون ها مقاطعه نموده است.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات فارياب خاطر نشان کرد که در دور دوم انتخابات بیش از ٣٨٠ هزار تن که ٤٢ در صد آنان را زنان تشکیل میدهند، درين ولايت راى دادند.
 
 
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.