Add new comment

Abdullah’s pamphlets distributed in Daikundi

نيلى(پژواک،٢٤ جوزا ٩٣): برخى افراد، تصاوير محمد محقق معاون داکتر عبدالله را بين مردان و زنان در دو سايت انتخاباتى ولايت دايکندى توزيع ميکردند و دريک سايت ديگريک قوماندان سابق محلى اشرف غنى احمدزى را دشنام داد.
يکى ازين مراکز در منطقۀ ميرجايى شهر نيلى مرکز دايکندى بوده که شمارى از جوانان، تصاوير محمدمحقق را در بين مردان توزيع مينمودند.
يک پير مرد به نام تاج محمد به آژانس خبرى پژواک گفت: "عکس محققه برى ما نشان ميتن و نمىگذارن که ما درست تصميم بگيريم."
وى افزود که اين کار، رايدهندگان را دو دله ميسازد که به کدام نامزد رياست جمهورى راى بدهند.
على خان مسوول تيم اشرف غنى احمدزى نسبت به نشان دادن تصاوير نيز اعتراض کرد و مسوول مرکز انتخاباتى، سه جوانى را که مرتکب اين تخطى ميشدند، از مرکز بيرون نمود؛ اما آنها در بيرون از مرکز هم به مردم همين عمل را تکرار ميکردند.
تعدادى از زنان، تصاوير محقق را بين خانم ها در مرکز انتخاباتى نوجوى شهر نيلى نيز توزيع مينمودند.
به ادعاى شاهدان عينى، آنها به مردم ميگفتند که به  داکتر عبدالله راى بدهند.
از جانب ديگر،يک قوماندان سابق محلى بنام على گل داخل سايت انتخاباتى در منطقۀ مير جايى شهر نيلى گرديده و به اشرف غنى احمدزى رقيب انتخاباتى داکتر عبدالله دشنام داد.
خبرنگار پژواک از محل گزارش داد که ناظرين انتخاباتى وى را از سايت بيرون نمودند، اما باز هم سرو صدا ميکرد که اگر کسى به داکتر عبدالله راى ندهد دربيرون از سايت با واکنش وى مواجه خواهد شد.
محمد هدايت مسوول کمپاين انتخاباتى داکتر عبدالله نسبت به اين رويۀ قوماندان سابق محلى اعتراض کرد و شکايت خود را در سايت مربوطه درج نمود.
وى از مسوولان امنيتى خواست که اگر اين قوماندان از تهديدات خود باز نيايد، بايد دستگير  شود.
 گفتنى است که در انتخابات ١٦ حمل، برخى مردم در ولسوالى پنجاب باميان ادعا مينمودند که در يک سايت انتخاباتى، به نفع زلمى رسول و داکتر عبدالله نامزدان رياست جمهورى کمپاين ميشد. کمپاينران اين دو نامزد، در دهن دروازۀ سايت ايستاده و به مردم ميگفتند که به اين دو نامزد راى بدهند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.