Add new comment

10 killed in Kunduz, Jawzjan on Election Day

کندز-جوزجان(پژواک،٢٥ جوزا٩٣): مسوولان امنيتى ولايات کندز و جوزجان ميگويند که هفت مخالف مسلح و سه تن از نيروهاى امنيتى به قتل رسيده  و ١٤ تن ديگر جراحت برداشته است.

پاسوال غلام مصطفى محسنى قوماندان امنيۀ کندز به آژانس خبرى پژواک گفت که اين هفت مخالف مسلح ديروز در جريان حملات بر مراکز انتخاباتى در ولسوالى هاى خان آباد و چهاردره از پادرآمده و هفت تن ديگر مجروح گرديده است.
وى افزود که يک پوليس و يک سرباز اردوى ملى نيز جان باخته و دو تن ديگر جراحت برداشته و به مردم مُلکى آسيب نرسيده است.
محسنى علاوه کرد: (( مخالفان مسلح ميخواستند با اين حملات شان پروسۀ انتخابات را مختل کنند، اما موفق نشدند و مردم با وجود اين تهديدات به پاى صندوقهاى راى رفتند.))
عبدالعزيز باشندۀ قريۀ يتيم چهاردره ميگويد که در حملۀ طالبان بر يک سايت انتخاباتى، مردم براى يکساعت سايت را ترک کردند و بعد از آنکه از سوى نيروهاى امنيتى رانده شدند، دوباره آمده و پروسۀ رايدهى شکل عادى را بخود گرفت.
پنج مخالف مسلح ديگر بر اثر  انفجار مرمى هاوان در ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان نيز مجروح گرديد.
مل پاسوال فقیرمحمد جوزجانی قوماندان امنیۀ جوزجان ميگويد که مخالفان مسلح شام گذشته چند مرمی هاوان را به سوى مرکز ولسوالی فیر نمودند که تلفات و خسارات نداشت، اما يک مرمى در وقت فير کردن انفجار کرد و منجر به جراحت پنج تن به شمول دو قوماندان بنام هاى قاری امان وقاری حکمت گرديد.
وى گفت: (( مخالفان تلاش نمودند تا با این اقدام حد اقل امنیت را در پايان روز انتخابات مختل سازند که  قربانی عمل خودشدند.))
قوماندان امنيه از جان باختن یکتن از منسوبین قوماندانی امنیۀ ولسوالى قرقين حين خنثى نمودن ماين و کشف ١٨ حلقه ماين در ولسوالی های مردیان، فیض آباد ،خماب وقرقین که ازسوى مخالفان به هدف برهم زدن پروسۀ انتخابات جابجا شده بود، نيز خبر داد.
محمد اسلم باشندۀ ولسوالی قوش تپه میگوید که مخالفان مسلح خیلی کوشش کردند تا امنیت را مختل سازند و مانع مردم براى رفتن به صندوقهاى راى گردند، ولی ناکام ماندند.
وى علاوه کرد که مخالفان از قریه ترکمن قُدق قوش تپه از فاصله دور بر يک مرکز رایدهی فیر نمودند که به کسى آسيب نرسيد و  توسط اردوی ملی ،پولیس و امنیت ملی از ساحه رانده شدند.

 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.