Add new comment

Hundreds rally against voters’ mutilation

 
هرات (پژواک ،٢٧جوزا ٩٣): شماری از شهروندان هرات در یک تجمع اعتراضی، قطع انگشتان یازده تن از رای دهندگان درآن ولايت توسط طالبان را تقبيح نمودند.
افراد مسلح ناشناس در ولسوالی کشک رباط سنگی ولایت هرات، انگشتان یازده تن از رای دهندگان را به جرم شرکت در انتخابات ٢٤ جوزا قطع کرده اند.
این افراد زمانیکه از محل رای دهی به وسیله یک عراده موتر سراچه به سوی خانه های شان در حرکت بودند، به چنگ طالبان مسلح افتادند.
 بیشتر این افراد محاسن سفیدان هستند، ولی در میان آنان سه تن از ملا امامان مساجد این ولسوالی نیز شامل اند.
در تجمعى که امروز(٢٧جوزا) درمقابل ساختمان مقام ولايت هرات صورت گرفت؛ صدها تن ازباشنده هاى ولسوالى هاى پانزده گانۀ اين ولايت اشتراک ورزيده بودند.
اشتراک کننده هاى اين تجمع، به مخالفان دولت هشدار دادند که اگر هزار بار انگشتان مردم  بیگناه قطع گردد، بازهم آنان به پای صندوقهای رای میروند و آیندۀ کشور خود را رقم میزنند.
آنان بر حمايت شان از انتخابات و آرای مردم هرات تاکيد نموده، از کمیسیون انتخابات خواستند تا شفاف، صادقانه و بیطرف عمل نمايد.
اين شهروندان معترض ولايت هرات، از مسوولین امنیتی خواستند تا هرچه زودتر عاملين قطع انگشتان رای دهندگان را بازداشت و به اشد مجازات محکوم نمایند.
وکیل احمد عظیمی عضو جامعه مدنی هرات  و يکتن ازاين معترضين به پژواک گفت: "ما خواستيم با راه اندازى اين تجمع اعتراضى؛ مشت کوبنده به دهان مخالفین دولت بزنيم."
وی خطاب به مخالفين دولت گفت: "امروز انگشت برادر و پدر ما را بریدی، اگر هزار بار دیگر این عمل را انجام دهی، ما باز هم رای ميدهيم و آیندۀ کشور خود را تعیين میکنيم."
فهیم باشنده شهرهرات یکتن دیگر ازاين معترضين؛ هدف این تجمع را حمایت از انتخابات و آرای مردم افغانستان عنوان کرد.
وى به پژواک گفت که افغانها ديگر از جنگ و خونریزی و بریدن انگشتان خسته شده اند و خواهان برقرارى امنیت و آرامش در کشورميباشند.
موصوف افزود: "بخاطر دفاع از حق کسانیکه انگشتان خود را در رای وطن از دست داده اند، امروز تجمع کردیم و از حکومت میخواهیم که عاملين اين رويداد را مجازات کند."
اشتراک کنندگان اين تجمع، همچنان از فداکارى هاى نيروهاى امنيتى کشور بخاطرتامين امنيت انتخابات ٢٤ جوزا قدردانى کردند.
با آنکه در٢٤جوزا، دست کم ١٥ تن به اثر انفجار ماین های کارگذاری شده و پرتاب یک راکت در نقاط مختلف ولایت هرات کشته شدند،؛ اما قطع انگشتان ١١باشندهۀ اين ولايت به خاطرشرکت در انتخابات بی سابقه بوده است.
ولسوالی کشک رباط سنگی، در فاصلۀ تقریباً ٦٠ کیلومتری شمال شهر هرات موقعیت داشته و یکی از مناطق ناامن در این ولایت به حساب می آید.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.