Add new comment

IEC staffers detained on rigging charges

 
کندز (پژواک،٢٧جوزا ٩٣): پولیس کندز، پنج تن را به اتهام دست داشتن در تخطی و تقلب در روز انتخابات ۲۴ جوزا، از ولسوالی های علی آباد و خان آباد این ولایت بازداشت کرده است.
سید سرور حسینی مسوول مطبوعات قوماندانى امنيه كندزميگويد که یکتن ازین افراد، با تعدادى از برگه های رای دهی که به نفع یک نامزدمشخص نشانى شده بود، از ولسوالی خان آباد بازداشت شده است.
وی به آژانس خبرى پژواك گفت این شخص، بر مبنای تقلبی که مرتکب گردیده بود؛ مجرم شناخته شده و به ارگانهای عدلی و قضایی تسلیم داده شد.
 حسینی افزود که چهار تن دیگر، توسط پولیس از مربوطات ولسوالی علی آباد به اتهام دست داشتن در تخطی هايى چون استفاده از چندین کارت تقلبی، استفاده از لباس های تبلیغاتی و با استفاده از موقف نظارت کننده، بازداشت شده اند.
سخنگوی پولیس کندز درادامه گفت که این افراد، براساس قانون کمیسیون مستقل انتخابات و قانون پولیس بازداشت شده اند.
وى علاوه کرد که وظیفه پولیس، تامین امنیت پروسۀ انتخابات بوده و این نهاد امنیتی، تا اعلام نتایج نهایی انتخابات بیطرفی خود را حفظ خواهند کرد.
حميدالله بلوچ مسوول اطلاعات وآگاهى عامه كميسيون مستقل انتخابات ولايت كندز، به نقل از مسوولين امنيتى گفت که پنج  کارمند انتخابات را، به  اتهام تقلب و تخطى در مناطق زنگى ساى ولسوالى على آباد و ولسوالى خان آباد دستگير كرده اند.
افزون برآن، بلوچ گفت كه پوليس بعد از معرفى اين افراد به ارگانهاى عدلى وقضايى، رسماً اين موضوع را به كميسيون رسيدگى به شكايت هاى انتخاباتى درين ولايت نيزمحول كرده است.
دور دوم انتخابات رياست جمهورى در ولايت كندز، باشركت بيش از۱۹۴ هزارتن اعم از مرد و زن در مرکز و شش ولسوالی کندز برگزار شد، كه ۳۶ درصد آنرا زنان تشکیل میداد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.