Add new comment

کميسيون هاى انتخاباتى از آراى مردم محافظت کنند

 
فيروزکوه (پژواک،٢٦جوزا٩٣): نهادهاى جامعۀ مدنى و حقوق بشر ولايت غور؛ از تلاش، قربانی ها و حضور گستردۀ مردم در انتخابات تقدير نموده و از کميسيون هاى انتخاباتى خواستند که به اين قربانى ها احترام گذاشته و از رای مردم، جداً محافظت نمایند.
خدایار واقف مسوول جامعه مدنی ولايت غور ميگويد که نیروهای امنیتی با ریختن خون خود، زمینۀ رفتن مردم به پای صندوق های رای را آماده ساختند و مردم با وجود تهديدات امنيتى راى دادند و وجيبۀ دينى و ميهنى خود را ادا کردند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که حالا باید کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی، این تلاش  و قربانی نیروهای امنیتی و مردم را احترام نموده و مسوولیت خودرا به طور جدی و عادلانه انجام بدهد و از رای مردم محافظت کند و نتیجه اى را اعلام نماید که مورد قبول مردم باشد.
در دور دوم انتخابات، بيش از هفت ميليون تن راى داده و قرار است که نتايج ابتدايى در١١ سرطان و نتايج نهايى در ٣١ سرطان اعلام گردد.
جواد رضايی ريیس کمیسیون مستقل حقوق بشر غور نيز تلاش ها و قربانی هاى نیروهای امنیتی ومردم را قابل قدر دانسته گفت که در روز انتخابات، شش تن از نيروهاى امنيتى جان باخته و ١٨ تن زخم برداشته است.
وى علاوه کرد که با تلاش خستگى ناپذير این نیروها، از جمله ٢٠٤ مرکز رایدهی، ١٩٦ مرکز به روی مردم باز بود و صرف هشت مرکز بسته باقی ماند وحالاباید کمیسيون های انتخاباتی، اعتماد مردم را بر روند ديموکراسی بیشتر نموده وخوب عمل نمایند.
مسوولان برخى ارگانها مى گويند که در روز انتخابات حدود ٥٠٠ تن در سطح کشور کشته و زخمى شده است. کشته شدگان ٤٩ فرد ملکى، ٢٩ تن از نيروهاى امنيتى و ١٧٦ تن از مخالفين مسلح دولت بوده است.
جنرال احمد فهيم قایم قوماندان امنیه غور گفت: "حمایت و تقدیر مردم، یکبار دیگر مارا بیشتر متوجه وظایف اصلی ما نمود و مردم ما خدمت را هم میدانند و خیانت را هم. مردم تشنۀ صلح و امنیت بوده و  وظیفۀ ما است تا به مردم صلح و امنیت را تامین نمایيم."
قايم افزود که نيروهاى امنيتى با تامين امنيت انتخابات، ثابت ساختند که توانايی تامین امنیت کشور را دارند و تعهد ميکنند آنچه درتوان دارند دريغ نخواهند کرد.
اين درحالى است که مردم، نمايندگان نهادهای مدنی و رسانه ها طی محفلى، از تلاش های نیروهای امنیتی وکميسیون مستقل انتخابات برای برگزاری دور دوم انتخابات تقدیر نموده، به شفاخانه ولایتی غور رفته و از نيروهاى امنيتى و چند نفر مُلکى که در روز انتخابات جراحت برداشته اند، عيادت کرده و دسته گل تقدیم نمودند.
تقدیرنامه هايی که ازطرف نهادهای مدنی آماده شده بود، برای مسوولان امنیتی نيز توزیع گرديد.
فضل الله جلالی رئیس دفتر ولايتى کميسیون انتخابات غور گفت طوری که دور اول انتخابات، شب و روز تلاش نمودند و با وجود فشارهايى که از داخل و خارج ولايت وارد ميشد، پروسه را شفاف انجام دادند، اين بارهم اطمینان میدهند که حق مردم غور تلف نشده و پروسۀ نتايج آراء به طور شفاف وعادلانه به اتمام خواهد رسيد.
يوسف نورستانى رييس کميسيون مستقل انتخابات، از نامزدان خواسته است که به آراى مردم احترام گذاشته و نتايج انتخابات را بپذيرند.
وى گفته است که اين بار مشارکت مردم کابل در انتخابات، نسبت به دور گذشته کم  بود؛ اما باشندگان ولايات به شکل گسترده در اين پروسه اشتراک کرده اند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.