Add new comment

Roadside bombs delay ballot boxes’ transfer

 
شبرغان(پژواک،٢٦ جوزا٩٣): انتقال مواد حساس انتخاباتى به علت ماينگذارى در برخى ولسوالى هاى ولايت جوزجان، با مشکل روبه رو گرديده و يک پوليس بر اثر انفجار ماين، جان باخته است.
فقیرمحمدجوزجانی قوماندانامنيۀ جوزجان میگوید که مخالفان مسلح، در مسير ولسوالى هاى  مُرديان، آقچه، قرقين و خمآًب ماينگذارى کرده اند تاجريان انتقال مواد حساس انتخاباتى به شمول صندوق هاى رايدهى را به شبرغان مرکز جوزجان، مختل سازند.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که نيروهاى امنيتى، ١٨ حلقه ماين را در مسير مرديان- قرقين کشف و خنثى نموده؛ اما يک ماين در حالت خنثى نمودن، انفجار کرد و بر اثر آن يک پوليس کشته شد.
جوزجانى علاوه کرد که بيشترين ماينگذارى در شاهراه شبرغان- قوش تپه – درزآب صورت گرفته و تيم انجنيرى قوماندانى امنيه و کندک اردوى ملى، امروز پاکسازى شاهراه را از وجود ماين آغاز ميکنند.
محمد امان  "فاریابی" ریيس دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در جوزجان ميگويد که نيروهاى امنيتى در عرصۀ انتقال مواد حساس، سهولت زيادى را فراهم کرده و اميد است که ساحات ماينگذارى شده؛ هرچه زودتر پاک شود تا صندوق هاى راى دهى هرچه زودتر به شبرغان منتقل گردد.
وى گفت که مواد انتخاباتی از ولسوالی هاى خواجه دو کوه، فیض آباد، منگجيک، خانقا، آقچه و مُردیان به دفتر ولایتی کمیسیون انتقال داده شده و صندوق های رایدهی ولسوالی های قرقین و خمآب، به علت فاصلۀ زياد و صعب العبور بودن راه،  در حال انتقال میباشد.
فاریابی افزود که قرار است صندوق ها از ولسوالی هاى قوش تپه و درزآب که تاحدى ناامن است، فردا به مرکز جوزجان انتقال يابد.
از جانب ديگر محمد عزیز "همراز" مسوول کمیسیون شکایات جوزجان گفت که تا کنون دو مورد شکایت  از سایت های انتخاباتی به این دفتر مواصلت نموده است.
وى افزود که شکايت اول در مورد خبرنگار يک تلویزیون خصوصى است که به وى اجازه تصویربرداری از سایت زنانه  در مکتب فرزام شهید داده نشده بود.
همراز علاوه کرد که شکايت دوم از سوى ستاد انتخاباتى اشرف غنى احمدزى پیرامون یکتن از ناظرین ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله است که گویا  یکی از زنان سالخورده را  بخاطر رایدهی رهنمایی نموده و از بیسوادی این زن، به نفع ستاد خود بهره مى بُرد.
کمیسیون انتخابات جوزجان میگوید که در انتخابات ٢٤ جوزا ، حدود ١٣٠ هزار تن اشتراک نمودند؛ اما  این دور کمرنگتر از انتخابات ١٦ حمل بود. در آن دوره بیش از ١٥٠ هزار تن در انتخابات شرکت داشتند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.