Add new comment

فراه (پژواک،٢٤جوزا ٩٣): انتخابات دور دوم رياست جمهورى در ولايت فراه، بدون تخطى ها و مشکلات جدى امنيتى برگزار شد؛ اما اشتراک مردم در اين دور انتخابات، نسبت به دور اول کمرنگ بود.
انتخابات دور اول در ١٦ حمل و انتخابات دور دوم امروز  برگزارشد. در دور دوم  بين دو نامزد پيشتاز داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنى احمدزى رقابت ميشد.
گزارش ها در مورد تقلب و تخلف جدى از روند انتخابات در اين ولايت گزارش نشده؛ اما يکى از مواردى که وجود داشت اين بود که تا ظهر امروز، به خبرنگاران اجازۀ تصويربردارى داده نمى شد.
اين مشکل، ظهر امروز از سوى کميسيون انتخابات رفع شد و آن را يک سوء تفاهم عنوان کرد.
ميروس عزيزی رييس کميسيون مستقل انتخابات در فراه، به آژانس خبری پژواک گفت: "ما در جريان آموزش کارمندان ساحوی انتخابات گفته بوديم که افراد غيرمسوول، اجازه تصويربرداری ندارند؛ ما نگفتيم که به خبرنگاران اجازه ندهند."
موردى ديگرى که قابل يادآورى است، اين است که در ختم شمارش آرا  در مراکز راى دهى روى ديوار هيچ محلى، اوراق نتايج نصب نگرديد.
ميرويس عزيزی گفت که اين اقدام، از سوی آنها به اساس سفارش مقام هاى بلندرتبه کميسيون صورت گرفته است.
مسدود شدن مراکز رای دهی
مسوولین کمیسیون انتخابات در فراه می گویند که سه مرکز رای دهی دیگر نیز به دلیل تهدیدات امنیتی امروز در فراه غيرفعال ماند.
میرویس عزیزی گفت که اين مراکز به دلیل تهدیدات امنیتی و ماینگذاری ها فعال نگرديد؛ اما ١٥٠ مرکز رای دهی ديگر اين ولايت فعال بود.
وى گفت که دو مرکز در (دمنه و کالوشت) ولسوالی پرچمن و يک مرکز در منطقه "دزدبر" ولسوالى پشتکوه، به دليل مشکلات امنيتى باز نشد.
قابل ذکر است که روز گذشته موتر حامل مواد انتخاباتى و کارمندان مرکز راى دهى منطقه دزدبر، با ماين کنار جاده اصابت کرد که از اثر آن، دو پوليس و دو ماينگذار کشته و شش پوليس زخم برداشت و مواد نيز به محل نرسيد.
عزیزی گفت که  انتخابات در ساير مناطق اين ولايت، به صورت عادى برگزار شده است.   
 گرچه مسوولان ولايتى مى گويند که امروز هيچ رويداد امنيتى در اين ولايت وجود نداشت؛اما گزارش هايى وجود دارد که قبل از ظهر امروز، طالبان بالای مراکز رای دهی در منطقۀ خواجه خضر ولسوالى بالابلوک، چند راکت فیر نمودند؛ اما  تلفات نداشت.
 همچنان قابل يادآورى است که از ولسوالی هاى پرچمن و بکواه اين ولايت، به دلیل نبود ساحه پوشش تيلفونی گزراشى در اختيار پژواک قرار نگرفته است.
اشتراک مردم
اشتراک مردم در دور دوم انتخابات در برخى مناطق اين ولايت، در مقایسه به دور اول کمرنگ بود.  
 عبدالرحیم حیدری ولسوال پشتکوه گفت که مشارکت مردم، امروز نسبت به دور قبل خیلی کمرنگ بود و در شمارى از مراکز، تعداد اندکى مردم مردم راى داده اند.
همچنان عزیزاحمد صدیق رییس شورای جوانان ولسوالی اناردره نیز گفت که اشتراک مردم در انتخابات در این ولسوالی نيز کمرنگ بود.
به اساس معلومات وى در دور اول در اين ولسوالی ٣٥٠٠ رای استعمال شده بود؛ اما در اين دور رقم يادشده به ٢٤٨٠ کاهش يافته است.
میرویس عزیزی نیز گفت که اشتراک مردم در این دور کمرنگ بود؛ اما  افزود که شفافيت انتخابات امروز نسبت به دور قبل بیشتر بود.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.