Add new comment

والی هرات: نقش هرات درانتخاب رئیس جمهور آینده تعیین کننده است

 
هرات(پژواک، ٢٠ جوزا ٩٣): والی هرات می گوید که این ولایت نزدیک به ٦٠٠ هزار رای دارد و مردم این ولایت می توانند با شرکت در انتخابات، نقش تعیین کننده ای درگزینش  رئیس جمهور آینده داشته باشند.
 سید فضل الله وحیدی، والی هرات این موضوع را روز سه شنبه در یک گردهمایی کمیته ولایتی صلح زنان برگزار شده بود، بیان کرد.
وی با بیان این ولایت هرات نزدیک به ٦٠٠ هزار رای دارد که در انتخاب رییس جمهور آینده کشور تعیین کننده است، ازتمام مردم این ولایت به ویژه زنان خواست تا با شرکت در دور دوم انتخابات، جایگاه خود را بخاطر کسب حقوق شان تثبیت نمایند.
وحیدی به مردم این ولایت اطمینان داد که تدابیر جدی امنیتی روی دست گرفته شده است و چالش خاصی برای برگزاری دور دوم انتخابات وجود نخواهد داشت.
حسینه نیکزاد عضو کمیته صلح ولایتی زنان در هرات گفت که زنان نیمی از پیکر جامعه را تشکیل می دهند و رای آنان تعیین کننده می باشد.
وی گفت که حضور دو نامزد در دور دوم، انتخاب فرد مورد نظر را برای مردم آسان ساخته است.
خانم نیکزاد افزود:" ما پس از دور نخست انتخابات به نیروهای امنیتی بیشتر اطمینان پیدا کرده ایم و هرچند طالبان هم زیاد تبلیغ کنند اما مردم به تهدیدات آنان گوش نمی دهند و حتمن به پای صندوق های رای اشتراک می کنند."
محبوبه جمشیدی رییس امور زنان ولایت هرات که در این گردهمایی حضور داشت نیز از تمام زنان خواست تا در دور دوم انتخابات به طور گسترده اشتراک کنند .
وی در عین حال از زنان خواست تا به کسی رای بدهند که  برنامه اساسی برای رشد جایگاه زنان داشته باشد.
بر پایه معلومات داود صدیق زاد، رییس کمیسیون ولایتی انتخابات، مطابق با تصمیم وزارت امور داخله و کمیسیون مرکزی انتخابات تمام مراکز رای گیری مسدود اعلام شده قبلی در روز رای دهی باز خواهد بود.
قل اردوی ظفر هرات و پولیس این ولایت نيز اعلام کرده اند امنیت تمام ٤٣٢ مرکز انتخاباتی این ولایت را تامین کند و هیچ چالش خاصی در این زمینه ندارند.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز ٢٤ جوزا سال جال جاری در سراسر کشور برگزار شود.
دراین دور، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی با هم رقابت خواهند کرد و هر کدام از آنان که بیشترین رای را بدست آورد، برنده اعلام خواهد شد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.