Add new comment

محقق، هوادارانش را به حمایت از تیم اصلاحات وهمگرایی تشویق کرد

 
باميان(پژواک، ١٩ جوزا ٩٣): محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله، از هواداران خود خواست که به کسی رای بدهند که قیافۀ ریيس جمهورى را داشته باشد.
محقق در محفل مبارزات انتخاباتى که امروز در شهر باميان با شرکت صدها تن به شمول زنان برگزار شد، گفت که داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى، این قیافه را دارد و به قیافۀ کج رای ندهید.
وى افزود که ٩٥ درصد، رای به تیم اصلاحات و همگرايى بدهید و پنج درصد رای تان را صدقه دهید؛ اما توضيح نداد که این صدقه را به چه کسی بدهید.
معاون دوم داکتر عبدالله علاوه کرد که در صورت برنده شدن؛ در مناطق مرکزى، ولايات جاغوری، دیزنگی و دره صوف را تاسیس خواهد کرد.
محقق وعده داد که سرک های شمال به جنوب و شرق به غرب را از طریق هزاره جات(مناطق مرکزى)، حتی با گدايی از کشورهای خارجی خواهند ساخت.
محمد اکبری نماینده منتخب مردم بامیان در ولسى جرگه و رييس حزب وحدت ملى افغانستان نيز از اشتراک کنندگان خواست تا به تیم اصلاحات و همگرايى رای بدهند.
اين درحالى است که اخيراً محمدمحقق، اشرف غنى احمدزى رقيب انتخاباتى داکتر عبدالله را قاق روده خطاب نموده و جمعه خان همدرد عضو تيم تحول و تداوم، در گردهمايى ولايت بلخ هشدار داده بود که اگر اين تيم برنده نشود، کشور به بحران سوق داده خواهد شد.
همچنان عبدالرشيد دوستم معاون اول اشرف غنی احمدزی، سه روز پيش درميان هوادارانش در ولايت بغلان به ترکمنان و ازبکان هشدار داد که اگر در انتخابات به اشرف غنی احمدزی رأی ندهند، خاين خواهند بود.
اما کميسيون مستقل شکايات انتخاباتى ميگويد که درخصوص اظهارات اين سه تن، شکاياتى را دريافت نموده و به زودى به آن رسيدگى خواهد شد.
کميسيون رسانه هاى انتخابات نيز تاکيد کرده که نامزدان رياست جمهوری و ستادهای انتخاباتی شان مکلف اند تا از استعمال کلمات نادرست و بيانات تعصب برانگيز که سبب ترويج نفاق شود، خوددارى نمايند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.