Add new comment

ريیس بنیاد مسعود و هزاران تن از مردم پغمان از داکتر عبدالله حمایت کردند

 
کابل (پژواک، ١٩جوزا ٩٣): در دو گردهمایی جداگانه، رییس بنیاد احمدشاه مسعود و هزاران تن از مردم پغمان و مناطق اطراف آن، حمایت خود را از داکترعبدالله اعلام کردند.
این گردهمایی ها امروز از سوی احمد ولی مسعود رئیس بنیاد احمدشاه مسعود و ملاعزت الله عاطف از قوماندانان سابق جهادی و نماینده مردم در ولسی جرگه، برگزار گرديد.
احمد ولی مسعود، در  نشست خبری که داکتر عبدالله و تعدادى از هوادارانش نیز حضور داشتند، گفت که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در کنار عبدالله قرار دارد.
برادر بزرگ وی احمد ضیاء مسعود، پشتیبان تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی احمدزی است.
احمد ولی مسعود، خود را یکی از حامیان برنامه های کاری تیم اصلاحات و همگرایی خواند و از مردم نیز خواست که در دور دوم انتخابات، به گونه گسترده اشتراک کنند و به عبدالله رای بدهند.
موصوف در ادامه سخنانش، سوء قصد به جان داکتر عبدالله را محکوم نمود. در این حمله که به روز جمعۀ گذشته صورت گرفت، ١٢ تن کشته شد و ٤٠ تن ديگر زخم برداشت.
مسعود ابراز امیدواری نمود که مردم در دور دوم انتخابات به شکل گسترده سهم بگیرند و به گفتۀ وی با ریختن رای شان در صندوق های رای دهی "به تروریزم، تقلب و کسانی که به جان برادر ما داکتر عبدالله سو قصد داشتند نه بگویند."
مسعود افزود که وی از پیروزی داکتر عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اطمینان دارد.
داکتر عبدالله عبدالله در بیانیۀ خود، در نشست امروزی برای نهادینه شدن روند مردم سالاری درکشور، بر استفاده از حق رای برای تعیین سرنوشت کشور تاکید نمود و گفت که هر کس، باید حق استفادۀ یک رای را داشته باشند.
به باور این نامزد پیشتاز ریاست جمهوری، هر کسی باید آزادانه بتواند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کند و به وی رای بدهند.
عبدالله به اشتراک کنندگان نشست امروز گفت: "رای تان را به هرکسی که می دهید، حق تان است؛ هیچکسی حق ندارد که بالای شما فشار وارد کند و یا شما را تهدید نماید."
وی افزود که به کارگیری راه های مختلف به هدف به دست آوردن رای، آرزوی تیم اصلاحات و همگرایی نمی باشد و آنان "می خواهند رای پاک مردم افغانستان را داشته باشند."
عبدالله خاطرنشان نمود که هیچ کسی نمی تواند از راه تقلب در انتخابات پیروز شود. به باور وی: "هر کسی که یگانه امیدواری اش این باشد که با تقلب به پیروزی می رسد، شکست خود را تسجیل کرده و از پیروزی بسیار فاصله دارد."
اما وى در عین حال، از تمام مردم افغانستان خواست که هر کدام فقط از یک رای که حق شان است، استفاده کنند و به این وسیله در حد توان خود، به شفافیت روند انتخابات سهم خود را ادا کنند.
وی در پايان سخنانش پشتیبانی احمدولی مسعود از تیم اصلاحات و همگرایی را خودگذری خواند و گفت که وی طی چند سال گذشته، برای به دست آوردن کرسی و مقام تلاش نکرده است.
عبدالله افزود: "برادرم احمد ولی مسعود، در همین مدت آرزوی کرسی و مقام را نداشته است؛ ایشان فقط در باره افغانستان و آینده و سلامت کشور فکر کرده اند."
عبدالله در ادامه سخنان خود گفت که هدف رسیدن وی به کرسی ریاست جمهوری، برآورده ساختن خواست های مردم و رفع چالش ها و دریافت راه حل به آن می باشد.
عبدالله همچنان افزود که برای پیشرفت کشور، نیاز به همکاری نزدیک نخبگان، استادان، آگاهان و متخصصان کشور است.
 نامبرده خطاب به استادان گفت: "دولت اصلاحات و همگرایی، به فکر، نظر و اندیشۀ شما احترام قایل است؛ ضرورت این را می بینیم که همکاری و حمایت شما را داشته باشیم، نه اینکه تا روز انتخابات بخاطر دادن رای. به این هم شک نکنید زمانی که کاندید در مقابل شما ایستاد شد، از شما رای می خواهد."
افزون براین، هزاران تن از مردم پغمان و مناطق اطراف آن، در یک گردهمایی که از سوی ملاعزت الله عاطف عضو ولسی جرگه و از قوماندان سابق جهادی در پغمان برگزار شد، حمایت خود را از داکتر عبدالله اعلام کردند.
حشمت الله امانی از بزرگان ولایت پغمان به نمایندگی از شرکت کنندگان گفت که مردم مجاهددوست پغمان، از داکتر عبدالله که یک مجاهد است، حمایت می کنند و به وی رای خواهند داد.
دراین مراسم، نام هايی اعلام شد که شماری از شوراهای مردمی از جمله شورای عرب های افغانستان به رهبری ملا عزت الله، شورای انکشافی پغمان، شورای مردم اوریاخیل، شورای جهادی مردم چهلستون نیز از این نامزد پشتیبانی می کنند.
داکتر عبدالله درين گردهمايى، ازتمام شخصیت ها، نهادها و مردمی که از وی حمایت کردند، قدردانی نمود و گفت که مطمئن است با توجه به پشتیبانی های گستردۀ مردمی، در انتخابات پیروز خواهدشد.
این نامزد ریاست جمهوری، در عین حال با انتقاداز تیم رقیب خود در انتخابات، گفت که وی نمی خواهد همانند این تیم، از یک قوم خاص بخواهد که به آنان رای بدهند و آن را خلاف وحدت ملی مردم افغانستان می داند.
عبدالله خاطرنشان کرد که وی خود را متعلق به همه مردم می داند و از همه مردم کشور می خواهد تا در انتخابات شرکت کنند و به تیم تحت رهبری اش رای بدهند.
قرار است دور دوم مبارزات انتخاباتى، بين داکتر عبدالله و اشرف غنی احمد زی، دو روز بعد  (٢١جوزا) پايان يابد و مردم در ٢٤ جوزا با رفتن به پای صندوق های رای، نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.  
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.