Add new comment

Qayyum joins forces with Ghani

 
کابل ( پژواک ١٨ جوزا ٩٣): عبدالقيوم کرزى برادر رييس جمهور کرزى و برخی مردم شيعه مذهب شرق و غرب کابل حمايت شان را در دور دوم انتخابات از تيم تحول و تداوم به رهبرى داکتر اشرف غنى احمدزى اعلام داشتند.
قيوم کرزى يکى از نامزدان رياست جمهورى بود،اما پيش از انتخابات دور اول که در ١٦ حمل برگزرا شد، به نفع داکتر زلمى رسول از نامزدى اش منصرف گرديد.
زلمى رسول که در دور اول انتخابات حدود ١١ در صد آرا داشت، به دور دوم انتخابات راه نيافت و حمايت خود را از تيم اصلاحات و همگرايى به رهبرى داکتر عبدالله عبدالله نامزد پيشتاز ديگرى اعلام کرده است.
قرار است در دور دوم انتخابات در ٢٤ جوزا بين دو نامزد پيشتاز ( اشرف غنى احمدزى و عبدالله عبدالله ) به رقابت بپردازند.
قيوم کرزى امروز در يک نشستى در کابل، ضمن اعلام حمايت از اشرف غنى احمدزى، گفت که هر دو نامزد پيشتاز رياست جمهورى شخصيت هاى قابل احترام مى باشند. 
موصوف گفت که بعد از فکر کردن و مشوره هاى زياد تصميم گرفت که با در نظرداشت برنامه هايى که تيم تحول و تداوم دارد از   از تيم اعلام حمايت کند.
وى از هر دو نامزد رياست جمهورى خواست که در جريان مبارزات انتخاباتى در برابر يک ديگر از الفاظ  توهين آميز استفاده نکنند زيرا توهين يک افغان بى عزتى تمام افغان ها است.
قيوم کرزى حمله انتحارى روز جمعه بر کاروان تيم اصلاحات و همگرايى را محکوم کرد و گفت که اين حمله کار دشمنان مردم افغانستان مى باشد.
قابل ذکر است که محمود کرزى برادر ديگر رييس جمهور کرزى در دور دوم انتخابات از تيم اصلاحات و همگرايى حمايت مى کند.
داکتر اشرف غنى احمدزى ضمن اظهار سپاس از قيوم کرزى و بزرگان قوم کاکر کندهار به مناسبت حمايت آنها از تيم تحول و تداوم،گفت : " دو برادر معنوى که يک جا شوند، افغانستان تغيير مى کند. "
وى گفت که قيوم کرزى يکى از دوستان نزديک او است که در بسيارى موارد با او هم نظر مى باشد.
داکتر اشرف غنى نيز يک بار ديگر حمله بر کاروان تيم اصلاحات و همگرايى را محکوم کرد و اظهار خرسندى نمود که داکتر عبدالله و سران تيم او از اين حمله جان به سلامت برده اند.
وى بر برگزارى شفاف انتخابات تاکيد کرد و افزود: " فرمان رییس جمهور افغانستان در قسمت بى طرفى نهادهاى امنيتى ، خط مشى دولت و خواسته هاى ملت را تشکيل مى دهد مه از ايشان تقاضا مى کنم که در اجراى اين فرمان دوباره هدايت بدهد." 
همچنان امروز مردم شعيه مذهب شرق کابل نيز طى گردهمايى از نامزدى اشرف غنى احمدزى اعلام حمايت نمودند.
داکتر اشرف غنى احمدزى در اين گردهمايى گفت :" علماى کرام رهنماى ما خواهد بود تا که مساوات بين فقه جعفرى و حنفى را قسمى که قانون اساسى مى خواهد، تامين شود."
وى درخطاب به مردم شرق کابل گفت: " شما سر طلا نشستين اما در فقر زندگى مى کنيد، زمين تان طلا است، کسى که برنامه ندارد به مس بدل مى کند، کوچه هاى تان پرگل مى شود، يک سال مره وقت بدهيد درمشارکت با شما اين منطقه از بهترين مناطق پلان شده اين شهر مى شود، تعهد اول ما است که زمين تان به دست هيچ کسى ديگه نمى رود."
موصوف خود را خاک پاى مردم افغانستان خوانده گفت که به فرد فرد مردم افغانستان خدمت مى کند و در صورت برنده شدن در انتخابات زمينه را مساعد مى کند که تمام مردم افغانستان به شکل مساويانه از حقوق شان برخوردار شوند.     
وى در اين نشست نيز ضمن تاکيد بر مبارزه عليه فساد ادارى افزود:" نه رشوت مى خوريم و نه رشوت را تحمل کرده مى توانيم."
سرور دانش معاون دوم اشرف غنى احمدزى در گردهمايى يادشده گفت که درگذشته مردم هزاره درمحروميت زندگى مى کرد اما در نظام فعلى براى تمام مردم افغانستان زمينه پيشرفت مهيا شده است.
او در ادامه افزود :" يک بستر حقوقى بسيار مناسب براى تامين عدالت در افغانستان فراهم شده  اما ... راه رسيدن به عدالت راه تامين حقوق مردم ، آنچه که برخى ها فکر مى کنند، ماجرا جويى و زورگويى، تفرقه ها وتعصبات قومى نيست."
دانش درپايان سخنان اش گفت :" ما به اهل تشيع افغانستان تعهد مى سپاريم که براى تطبيق فقه جعفرى وتطبيق قانون احوال شخصيه در محاکم افغانستان، قضات واجد شرايط را از مردم شيعه تربيه واستخدام کنيم ، براى آشنايى با فقه شيعه ديپارتمنت فقه جعفريه در همه پوهنځى هاى شرعيات افغانستان تاسيس مى کنيم."    
وى نيز برمبارزه جدى با فساد ادارى ، تطبيق يک سان قانون بالاى تمام افراد جامعه، از بين بردن تبعيض ميان اقوام افغان تاکيد کرد و گفت که حاکميت قانون يگانه راه پيشرفت و ترقى افغانستان مى باشد.
او افزود :" ما تعهد مى سپاريم تيم ما ، داکتر اشرف غنى احمد زى، خودم و جنرال صاحب دوستم ( معاون دوم اشرف غنى ) قانون را بالاى خود يک سان تطبيق مى نمايم."   
در گردهمایی که در غرب کابل به حمایت از تیم تحول و تداوم برگزار شده بود، صدها تن از باشنده گان نواحی سیزده و ششم شهر کابل شرکت کرده بودند.
سرور دانش معاون دوم داکتر اشرف غنی احمدزی تبعیض، امنیت، رشد اقتصادی، فقر و بیکاری را از مشکلات اساسی باشنده گان غرب کابل خوانده گفت که در صورت پیروزی به مشکلات خاتمه خواهند داد.
وی همچنان از مردم خواست که به تیمی رای دهند که برنامه مشخص داشته باشند، نه اینکه شعار های انتخاباتی .
دانش می گوید باید به تیمی رای داده شود که وحدت ملی در راس کارهای شان قرار داشته باشد، در غیر آن افغانستان به سوی بحران خواهد رفت.
داکتر اشرف غنی احمدزی می گوید که برای تمام معضلات افغانستان برنامه های مشخصی و قابل تطبیق دارند و متعهد هستند تا تمام برنامه های شانرا تطبیق نمایند.
وی گفت که در صورت پیروزی تمام ملکیت های شهرهای بزرگ را شرعی خواهند کرد و خلاهای که بوجود آمده است، قابل قبول وى نمی باشد.
او گفت که همبستگی شهری را در تمام شهر کابل در شش ماه آینده بعد از رسیدن به قدرت تطبیق خواهند کرد.
او گفت که از تبعیض نفرت دارد و در طول تاریخ علیه قوم هزاره تبعیض شده است و با پیروزی تیم تحول و تداوم تبعیض از بین خواهد رفت.
موصوف افزود، ما يک حکومت سهامى افغانستان مى خواهيم، نه يک شرکت سهامى، حکومتى که آيندۀ هر طفل، زن و پير مرد در آن تضمين شده بود.
وى علاوه کرد، در تمام مدارج حکومت براى زنان افغان سهم ميدهند، خاصتا يک زن را به حيث قاضى بخاطر پيشبرد امور مدنى زنان در ستره محکمه توظيف مى نمايد.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.