Add new comment

Hundreds march in support of runoff election

 
فيروز کوه(پژواک،۱٨جوزا ٩٢): صد ها تن در ولايت غور راهپيمايى نموده و با محکوم نمودن حملات انتحارى و قتل مردم مُلکى، گفتند که هيچگونه انتحار و خشونت نمى تواند مانع رفتن آنها به پاى صندوق هاى راى شود.
اين راهپيمايى امروز با شرکت جوانان، اعضاى نهادهاى مدنى و ساير مردم غور برگزار شد و آنها شعار هايى به حمايت از انتخابات و محکوميت ناامنى و خشونت را سر دادند.
 آنان که از دفتر جوانان تا چوک فيروز کوه مرکز غور راهپيمايى نمودند، از دولت خواستند که در عرصۀ تامين امنيت کوشا باشد تا مردم به شکل گسترده تر دراين پروسۀ ملى شرکت نمايند.
غلام ربانى هدفمند عضو جامعۀ مدنى غور به آژانس خبرى پژواک گفت: (( ما درينجا بخاطرى جمع شده ايم که با استعمال راى خود در دور دوم انتخابات،به حملات انتحارى و خشونت  پاسخ بدهيم.))
وى افزود که مردم بخاطر صلح، ديموکراسى و آيندۀ بهتر کشور در انتخابات شرکت ميکنند و هيچ تهديد و خشونتى نمى تواند که آنها را از شرکت در اين پروسۀ ملى و مردمى باز دارد.
محمد حنيف احمدى يکتن از جوانان گفت که بخصوص نسل جوان در دور دوم انتخابات (٢٤ جوزا) نيز به پاى صندوق هاى راى رفته و به نامزد مورد نظر خود راى خواهند داد.
وى علاوه کرد که قشر جوان مسووليت دارد که مردم را براى شرکت در انتخابات تشويق کند.
احمدى افزود: (( حملات انتحارى و انفجار ها ما را بيشتر تشويق ميکند که در انتخابات شرکت کنيم و از چنين خشونت ها هراسى نداشته باشيم.))
جوانان و نهادهاى مدنى ميگويندکه آنها راهپيمايى را به حمايت از انتخابات و تقبيح حملات و انفجارها که باعث کشته شدن افراد ملکى ميگردد ، به راه انداخته و در حمله انتحارى روز جمعۀ گذشته نيز بيشتر افراد ملکى قربانى شده اند.
درين حملۀ انتحارى که بر کاروان موترهاى تيم "اصلاحات و همگرايى"، در شهر کابل صورت گرفت، ١٢ تن  کشته شده و ٤٠ تن ديگر جراحت برداشت.
داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى از حمله جان به سلامت بُرده و خسارات هنگفت مالى بر دکانداران و باشندگان محل وارد گرديده است.
مسووليت اين حمله را تا حال کسى بر عهده نگرفته و دولت دستور داده که در مورد اين رويداد تحقيقات جدى صورت بگيرد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.