Add new comment

3 Abdullah’s campaigners killed in Faryab attack

 
میمنه (پژواک، ١٦ جوزا ٩٣): کاروان حامل جنرال عبدالملک رييس حزب آزادی و عضو تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی  به رهبرى داکتر عبدالله هدف حملۀ مسلحانه قرار گرفت . بگفتۀ سیدعبدالسلام نزهت ولسوال دولت آباد ولايت فارياب ،  دراين حادثه که امروز در منطقه جنگل اين ولسوالی صورت گرفت ، یک تن از محافظین جنرال عبدالملک کشته، سه تن زخمی و دو موتر حریق گردید.
نزهت افزود که  رويداد زمانى به وقوع پيوست که  کاروان حامل جنرال عبدالملک و گل محمد پهلوان عضو ولسی جرگه ازولسوالی اندخوی به سوی شیرین تگاب درحرکت بود و در منطقه عیدی زی مورد حمله مخالفين قرار گرفت.
ولسوال دولت آبادافزود که پس از حمله درگيرى آغاز شده وفعلا(٤عصر) همچنان ادامه دارد.
وى گفت که درنتيجه درگيرى شاهراه میمنه ـ اندخوی به روی ترافیک مسدود و شبکه برق ولسوالی های دولت آباد، شیرین تگاب، خواجه سبز پوش و شهر میمنه قطع شده است.
یک منبع امنیتی که نخواست نامش گرفته شود گفت، در این درگیری به مخالفين مسلح نیز تلفات وارد گردیده است.
جنرال عبدالملک می گوید که  وی با گل محمد پهلوان و جمعی از فرماندهان جهادی بخاطر کمپاین تیم داکتر عبدالله عبدالله به ولسوالی اندخوی رفته بود که هنگام برگشت در منطقه "جنگل" دولت آباد با کمین طالبان مواجه شده اند که در نتیجه یک محافظش کشته، سه تن آنان مجروح و دو عراده موتر رینجر حریق گردیده است.
وی گفت که این حمله در ٥٠ متری پوسته امنیتی بالای کاروان حاملش صورت گرفته اما پرسونل این پوسته در برابر حمله مخالفين هیچ عکس العمل نشان نداده اند.
جنرال ملک از مقامات امنیتی کشور خواست تا در تامین امنیت راه ها و کمپاین های انتخاباتی نامزدان توجه جدی نمایند.
جنرال عبدالملک رهبر حزب آزادی برادر رسول پهلوان معاون سابق حزب جنبش ملی اسلامی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم است که در یک معامله سیاسی درسال ١٣٧٦ خطوط جنگی نیروهای جنبش درمقابل طالبان  را درهم شکسته و زمینه ورود طالبان به شهر مزار و ولایت بلخ را فراهم ساخت .
 همچنان وی متهم است که  محمداسماعیل خان وزیر پیشین انرژی وآب  ویکی از فرمانده هان آن زمان "جبهه مقاومت علیه طالبان "را با فریب دستگیر نموده و او را به طالبان سپرد.
اين حادثه درحالى صورت  ميگيرد که در دور اول انتخابات رياست جمهوری و شوراهای ولايتى ؛ کاروان هواداران داکتر اشرف غنی احمدزی که راهى شهر میمنه بودند، درهمين منطقه مورد حمله مخالفان مسلح قرار گرفت که دو تن آنان مجروح شده بودند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.