Add new comment

Abdullah vows to promote sports, aid players

 
کابل : (پژواک ١٦ جوزا ٩٣) : شوراى" صلح وورزش افغانستان" ، حزب" وحدت ملی اسلامی افغانستان " وشورای "اجتماعی ندای آینده سازان افغانستان" درنشست هاى جداگانه امروزحمايت شانرا ازداکترعبدالله عبدالله اعلام کردند .
در همايشى که به ابتکار شوراى صلح وورزش افغانستان با اشتراک هزاران تن ازورزشکاران دربادام باغ شهرکابل برگزارشده بود، داکترعبدالله گفت ، جامعۀ ورزشى ميتواند فقر را بزدايد وبيکارى رارفع نمايد .
وى افزود ، در صورت پيروزى، توجه به وضعيت ورزشکاران را در محراق توجه حکومتش قرار خواهد داد.
اين نامزد رياست جمهورى گفت ،جوانان ورزشکار سهم تاثيرگذار در مسايل  ملى به ويژه انتخابات دارند و در دور اول انتخابات ، بيشترين جوانان به اين تيم راى دادند.
اوگفت : )( تعهد تيم ما، تعهد شعارى نيست ، درصورت پيروزى در انتخابات،  تقويه ورزش را وظيفه ملى خود ميدانيم ودراين راستا برنامه هاى داريم .)(
داکترعبدالله خطاب به ورزشکاران گفت که شما دست آورد ها درسطح ملى و بين المللى داشته ايد  افغانها به شما افتخارميکنند وتيم " ا صلاحات وهمگرايى " ازکارشما حمايت مينمايد .
وى گفت : (( خدا را شکرکه تيم " ا صلاحات وهمگرايى " حمايت جامعه وزرشى را دردوردوم انتخابات با خود دارد .))
داکترعبدالله با بيان اينکه ورزش ميتواند افغانها را درتامين امنيت کمک نمايد ،گفت :(( درجامعۀ که مردم آن به ورزش علاقمند و ورزشکارباشد بخوبى فقر زدوده ميشود وبيکارى رفع ميگردد . )(
موصوف درادامه صحبتهايش خاطرنشان کرد که  ورزش سبب جلب سياحان وجهانگردان ميشود  وميتواند افغانها را درعرصه هاى اقتصادى کمک نمايد .
داکتر عبدالله ، تقويه ومعرفى ورزش هاى عنعنوى افغانستان درسطح ملى وبين المللى را ازوظايف وبرنامه هاى تيم  " ا صلاحات وهمگرايى " عنوان کرد .
مبارزات انتخاباتى دور دوم انتخابات رياست جمهورى، بتاريخ اول جوزا آغاز و تا ٢١ همين ماه ادامه يافته و انتخابات، در ٢٤ جوزا برگزار ميشود.
طبق يک خبر ديگر حزب" وحدت ملی اسلامی افغانستان "به رهبری محمد اکبری و شورای "اجتماعی ندای آینده سازان افغانستان"  درنشست هاى جداگانه حمایت شان را از تیم "اصلاحات و همگرایی" امروز در کابل اعلام نمود.
در این نشست ها تعدادى کثیری از اعضای حزب  و شورای ياد شده اشتراک نموده بودند .
محمد اکبری رهبر " وحدت ملی اسلامی افغانستان " طى صحبتى گفت: "جهاد و مقاومت مردم افغانستان زمینه انتخابات را فراهم نموده است و به برکت جهاد و مقاومت مومنانه مردم افغانستان شرایط مساعد گردید تا مردم بتوانند زعیم خویشرا انتخاب نمایند."
عبدالله عبدالله نامزد پیشتاز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری دراين گردهمايى گفت، با گذشت هر روز پایه حمایت مردمی تیم اصلاحات و همگرایی وسیع تر می شود.
موصوف علاوه نمود: "خداوند همه ما را توفیق خدمت و کسب رضای مردم بگرداند."
وى با بيان اينکه برنامۀ تیم اصلاحات و همگرایی برنامه مردم افغانستان است ، افزود: "ما با اطمینان به پیش می رویم و پیروزی از آن مردم افغانستان است."
عبدالله در بخش از سخنانش گفت که وعده آنان به کسانی که تیم شان را تا سرحد پیروزی حمایت کرده اند این است که بعد از پیروزی با آنان می باشند تا افغانستان را آباد و به مشکلات رسیدگی نمایند.
محمد خان معاون اول تیم اصلاحات و همگرایی که هم چنان در این گردهمایی حضور داشت گفت که وحدت ملی و باهم بودن از آرمانهای شهدای این مرز و بوم ميباشد.
موصوف همچنان وعده نمود که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات با تمام توان در خدمت مردم افغانستان قرار خواهند داشت.
وی افزود: "در صورت پیروزی حاکمین شما نه بلکه خادمین شما خواهیم بود."
محمد محقق رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و معاون دوم داکتر عبدالله در این نشست گفت که اجتماع بزرگ مردم ؛ نشانگر آیات پیروزی مردم افغانستان است.
موصوف به اشتراک کنندگان  وعده سپرد که در صورت پیروزی ، بیرق اسلام را در سراسر کشور برافراشته نگه می دارد و گفت که تیم اصلاحات و همگرایی متعهد به فراهم نمودن زندگی مرفه و پیشرفته در عرصه اقتصادی به مردم افغانستان می باشد.
درعين حال شورای اجتماعی ندای آینده سازان افغانستان درگردهمایی جداگانه  از داکتر عبدالله حمايت کردند .
داکترعبدالله دراین نشست از پشتیبانی شورای اجتماعی ندای آینده سازان افغانستان ابراز سپاس نموده گفت که در حکومت اش قانون بالای همه شهروندان بدون تبعیض یکسان تطبیق خواهد شد و همه شهروندان فرصت های مساوی می داشته باشند.
وی افزود: "افغانستان خانه مشترک همه افغان هاست و ما خواستار زندگی عزت مندانه همۀ مردم افغانستان هستیم و در مورد افراد و شهروندان کشور دو بینی نمی داشته باشیم."
عبدالله عبدالله از اشتراک کنندگان خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صحنه حضور پُر رنگ تر داشته باشند.
همچنان شماری از محصلین و بزرگان قوم در ولایت جوزجان نيزحمایت شان را از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله اعلام نمودند.
در این همایش که هزاران تن شرکت داشتند دلیل حمایت شان را طرح جامع  وفراگير اين تيم  برای  آینده بهتر افغانستان  عنوان نمودند.
 آنان می گویند در صورت برنده شدن تیم اصلاحات و همگرایی، افغانستان سیر تکاملی خواهد داشت.
 نورالله "نایاب"  یک تن از مسوولین ستاد انتخاباتی داکترعبدالله  در ولایت جوزجان  گفت که منابع سرشار و دست نخورده گاز، سنگ، گچ  و چونه درولايت جوزجان استفاده نشده است ،  تیم اصلاحات و همگرایی مصمم است پس از پیروزی استفاده اعظمی ازاين معادن به سود مردم وکشور نمايد.
قرار است انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار گردد.
در دور دوم دو نامزد پیشتاز داکتر عبدالله عبدالله و دوکتور اشرف غنی احمدزی با هم رقابت می کنند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.