Add new comment

بیش از ٥٠٠ کارمند کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات برکنار شدند

 
کابل(پژواک، ١٥ جوزا ٩٣): مسئولان کمیسیون انتخابات در هرات می گویند که بیش از 500 کارمند این کمیسیون به دلیل" سوء استفاده" و"عمل کرد" ضعیف در دور نخست انتخابات از کارشان برکنار شده اند.
داود صدیق زاد، رییس کمیسیون ولایتی انتخابات در هرات در یک نشست خبری گفت که ٥٢٧ کارمند این کمیسیون که در راستای تغییرات کلی در امور کاری این کمیسیون صورت گرفته است.
وی گفت:" براساس بررسی های کمیسیون انتخابات، ٦٦ کارمندان ساحوی(اصلی)  و ٤٦١ تن از کارمندان روز انتخابات(موقت) در هرات که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری از وظایف شان  سوء استفاده نموده و یا ضعیف عمل کرده اند، بر کنار شده اند."
صدیق زاد افزود که مطابق با این تصمیم، این افراد در دور دوم انتخابات در چوکات کمیسیون انتخابات کار نخواهند کرد.
به گفته رییس کمیسیون انتخابات هرات، به جای افراد حدف شده کارمندان مسلکی و آموزش دیده استخدام شده اند.
این مسئول محلی کمیسیون انتخابات خاطر نشان کرد که چالش هایی که درور اول انتخابات  به ویژه کمبود اوراق رای دهی وجود پیش آمد، تکرار نخواهد شد و مواد انتخاباتی نیز تا چند روز دیگر به مراکز رای دهی انتقال داده خواهد شد.
صدیق زاد همچنان گفت که به اساس بررسی های نهاد های امنیتی در ولایت هرات ٤01  مرکز رای دهی که 1454 محل رای دهی می شوند برای برگزار دور دوم انتخابات آماده است.
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری روز ٢٤ جوزا سال جال جاری در سراسر کشور برگزار شود.
دراین دور، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی با هم رقابت خواهند کرد و هر کدام از آنان که بیشترین رای را بدست آورد، برنده اعلام خواهد شد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.