Add new comment

١١٠ مرکز رای دهی برای دور دوم انتخابات در سرپل آماده شده است

 
سرپل (پژواک، ١٥ جوزا ٩٣): مسوولان کمیسیون انتخابات ولایت سرپل می گویند که 110 مرکز برای برگزاری دور دوم انتخابات در این ولایت آماده شده و انتظار می رود 230 هزار تن، دراین دوره رای بدهند.
عبدالرحمن فرید رییس کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت سرپل، به آژانس خبری پژواک گفت که برای برگزاری دور دوم انتخابات در این ولایت، آمادگی کامل تخنیکی گرفته شده است.
وی گفت که این کمیسیون، به طور کامل آماده است تا انتخابات را به صورت شفاف و آزاد در تمام مراکز و محل های انتخاباتی تعیین شده برگزار کند.
فرید افزود که به مردم اطمینان می دهد که این انتخابات، بدون چالش خواهد بود و آنان می توانند به طور گسترده در روز انتخابات رای خود را به صندوق بریزند.
رییس کمیسیون مستقل انتخابات ولایت سرپل گفت که تدابیری برای عدم تکرار کمبود برگه رای دهی که در دور نخست دیده شد، روی دست گرفته شده و ٣٠ محل جدید نیز به مراکز افزوده شده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
بر پایه معلومات این مسوول کمیسیون انتخابات، در دور نخست حدود ١٥٠ هزار تن که ٤٥ درصد آنان را زنان تشکیل می دادند، در این ولایت رای دادند و انتظار می رود بیش از ٢٣٠ هزار تن شامل جمله کسانی که قبلاً کارت رای دهی گرفته اند، در دور دوم به پای صندوق های رای بروند.
وی گفت که بر پایه معلوماتی که از سوی نیروهای امنیتی در اختیار این کمیسیون قرار گرفته، از جمله این ١١١ مرکز انتخابات، ٧٨ مرکز در وضعیت امنیتی نورمال، ٣٢ مرکز با تهدید متوسط و یک مرکز زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و بر همین اساس، قرار است در ١١٠مرکز صندوق رای گذاشته شود.
عبدالجبار حق بین والی سرپل گفت که نیروهای امنیتی مستقر در این ولایت، همانند دور نخست با همکاری مردم امنیت دور دوم را نیز تامین خواهند کرد.
به گفته وی، در این دور حدود ٣٥٠٠ نیروی امنیتی متشکل از پولیس ملی، پولیس محلی، اردو ی ملی و پولیس امن نظم عامه و امنيت ملی، امنیت تمام مراکز انتخاباتی را تامین خواهند کرد.
حق بین افزود که نگرانی هايی در مورد امنیت مراکز انتخاباتی در منطقه شیرم ها و ولسوالی کوهستانات وجود دارد؛ اما نیروهای امنیتی برای تامین امنیت این مناطق آمادگی گرفته اند.
اما سید حیات الله عالمی نماینده مردم درشورای ولایتی، با ابراز نگرانی از موجودیت طالبان در این ولایت گفت که شاهراه  سرپل -سوزمه قلعه، سرپل- سانچارک، سانچارک-بلخاب هنوز نا امن است.
وی به ویژه در مورد منطقه شیرم ها گفت که با وجود حضور ١٠٠ پولیس محلی در این منطقه، هنوزهم امنیت تامین نشده است و اگر نا امنی ها از بین نرود، مردم نخواهند توانست در انتخابات شرکت کنند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.