Add new comment

7 Farah polling stations to stay closed

 
شهر فراه (پژواک،١٥جوزای٩٣): هفت مرکز راى دهى فعال در دور اول انتخابات در فراه، به دليل مشکلات امنيتى، در دور دوم انتخابات فعال نمى شود.
انتخابات رياست جمهورى، به دليلى به دور دوم رفته و قرار است در ٢٤ جوزا برگزار شود که در انتخابات ١٦حمل هيچ کدام از هشت نامزد رياست جمهورى، موفق به کسب ٥٠ درصد جمع يک راى نگرديد.  
در دور دوم انتخابات رياست جمهورى، دو نامزد پيشتاز (داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنى احمدزى) با هم به رقابت مى پردازند.
به اساس معلومات دفتر کميسيون مستقل انتخابات در فراه، در دور اول انتخابات براى اين ولايت در مجموع ٢٢٧ مرکز راى دهى در نظر گرفته شده بود؛ اما در روز انتخابات ١٦٠ مرکز فعال گرديد.
میرویس عزیزی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در فراه گفت که متباقى مراکز، پلان شده به دليل مشکلات امنيتى و وضعيت خراب جوى فعال نگرديد.
به گفتۀ وى، براساس فيصلۀ شوراى نظامى فراه، هفت مرکزى که در دور اول انتخابات فعال شده بود، بنا بر مشکلات امنيتى، در دور دوم فعال شده نمى تواند و تعداد مجموعى مراکز فعال در دور دوم، به ١٥٣ مرکز کاهش خواهد يافت.
به گفتۀ وى، مراکز راى دهى مناطق "جیجه، مهرآباد، ناجوی، ناجوی کوچی، غورچی، ننگ آباد" در ولسوالی خاک سفید، و یک مرکز در منطقه خزانه در مربوطات مرکز فراه، شامل هفت مرکز يادشده مى باشد.
سمونوال دل جان خاکریزی آمر امنیت قوماندانی امنیه فراه نیز گفت که به دلیل ناامنی و ترس از تقلب، این مراکز به اساس فیصلۀ شورای نظامی اين ولایت فعال نمى شود.
کميسيون مستقل انتخابات؛ فهرست ٧١٧١ مرکز راى دهى را به ارگانهاى امنيتى فرستاده بود که از آن جمله، در روز انتخابات ٩٥٣ مرکز به دليل مشکلات امنيتى فعال نگرديد.
کميسيون يادشده، براى دور دوم انتخابات، فهرست ٦٤٢٣ مرکز راى دهى را به ارگانهاى امنيتى فرستاده؛ اما ارگانهاى امنيتى گفته اند که از اين جمله، امنيت ١٨٤ مرکز را تامين کرده نمى توانند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.