Add new comment

Hezb-i-Musharekat Mili backs Ahmadzai

 
کابل (پژواک، ١٤ جوزا ٩٣): اعضای نهاد ملی و جهادی حرکت انقلاب اسلامی و حزب مشارکت ملی به رهبری نجیب الله کابلی، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پشتیبانی خود را از نامزدی دوکتور اشرف غنی احمدزی اعلام داشتند.
در نشستى که امروز در کابل در منزل داکتر اشرف غنی احمدزی ترتیب یافته بود، ده ها تن از علما و چهره های جهادی به شمول مولوی عبدالحکیم مجاهد، مولوی قلم الدین، مولوی خلیل الله فیروزی و...، رسماً به تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی احمدزی پیوستند.
مولوی فیروزی گفت که آنان با در نظرداشت صفات نیک اشرف غنی، با وی "بیعت" کرده اند.  
موصوف افزود: "بر اساس زبان با کسی بیعت نکنید و رای ندهید، تا فردا در روز آخرت برای تان گفته شود که تو زعیمت را براساس دین خدا انتخاب نکرده بودی."
وی گفت هرچند هیچ تفاوت بین دو نامزد ریاست جمهوری قایل نیست؛ اما به صفات داکتر اشرف غنی برتری می دهد.
مفتی احمد فرزان یکتن دیگر از علما در نشست امروزی گفت باور دارد که تیم تحول و تداوم به رهبری داکتر اشرف غنی؛ می تواند با تدبیر، تعقل و حوصله مندی که دارد تغیرات مثبت در نظام آینده بیاورد.
فرزان افزود که برای تداوم نظام و حفظ دستاوردها در دولتداری، به یک تحول مثبت نیاز است که با فساد مبارزه شود و برای پیشرفت کشور، کار صادقانه صورت بگیرد و این استعداد در تیم تحول و تداوم وجود دارد.
مولوی قلم الدین یکتن دیگر از اشتراک کنندگان نشست امروزی، در سخنانش گفت که این دوره برای داکتر اشرف غنی، دوره ازمایش است و مردم باید با دقت رای خود را در انتخابات ٢٤ جوزا استفاده کنند.
قلم الدین افزود که تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله "آز موده شده است" و به باور وی، "آزموده را آزمودن خطاست."
وی با انتقاد از تیم داکتر عبدالله عبدالله گفت که در جریان مبارزات انتخاباتی، عفت کلام را مراعات نمی کنند.
داکتر اشرف غنی احمدزی، گفت اینکه پس از مطالعه کارکردهایش توسط علمای جید کشور مورد تایید قرار گرفت، افتخار می کند.
اشرف غنی بخاطر اطمینان خاطر علمای دین گفت که هدف وی از نامزد شدن برای کرسی ریاست جمهوری، رسیدن به قدرت و مقام نیست، بلکه برای کسب افتخار خدمت ملت برای رسیدن به این پست تلاش می ورزد.
موصوف زمان مبارزات انتخاباتی را زمان آزمون برنامه ها و تعهدات نامزدان خواند و ابراز امیدواری نمود که از آن پیروز به در آید.
اشرف غنی با اشاره به گفته های اخیر محمد محقق معاون دوم داکتر عبدالله عبدالله گفت: "تیم ما تیم اخلاق است و انتخابات را در چوکات اخلاق و منافع ملی به پایان می رسانیم؛ ما هیچ وقت به داکتر عبدالله و تیمش توهین نمی کنیم؛ چون که مخالف اخلاق ملی و اسلامی ماست."
محقق، چند روز قبل در ولایت دایکندی در جمع هوادارانش، اشرف غنی را "روده قاق" خواند، که به باور بسیاری مردم، استفادۀ همچو کلمات در برابر رقبای انتخاباتی، به دور از نزاکت است.
اشرف غنی، بار دیگر به رقیب انتخاباتی اش دعوت داد تا با وی در مسایل ملی کشور مناظره کند و برنامه های خود را از این طریق به اذهان مردم برساند تا مردم تفکیک کنند که کدام تیم انتخاباتی می تواند حلال مشکلات کشور است.
احمدزی در کنار اینکه از مردم خواست در انتخابات اشتراک کنند، به نقل از یکی از هوادارانش گفت: "در روز انتخابات اگر انگشت سیاه بود، سرخ روی خواهید بود؛ و اگر انگشت سفید بود، روی سیاه می شوید."
احمدزی از علما ابراز سپاس نمود که وی را بخاطر زبان و یا علایق خاص دیگر انتخاب ننموده اند، بلکه برنامه ها و کارکردهای وی مورد پذیرش و قناعت آن ها قرار گرفته است.
از سوی دیگر، امروز حزب مشارکت ملی به رهبری نجیب الله کابلی، حمایت خود را از تیم تحول و تداوم اعلام نمود.
کابلی که در منطقه کوهدامن شمال ولایت کابل سخنرانی می نمود، دلیل اعلام حمایتش را، داشتن توانایی تیم تحول و تداوم برای حل مشکلات افغانستان خواند.
وی از مردم خواست که در دور دوم انتخابات، رای خود را به نفع اشرف غنی به صندوق های رای بریزند.
اشرف غنی، ضمن سپاسگزاری از کابلی گفت که برای ساکنان این منطقه وعده سپرد که در صورت پیروزی، به نیازمندی های آنان در بخش زراعت و بازسازی توجه خواهد کرد.
غنی  افزود که برای از میان برداشتن فساد اداری، تعهد قوی دارد و به گفتۀ وی کسی در حکومت وی مجبور نخواهد بود برای شهرکسازی در شمالی، مجبور به پرداخت رشوت باشد.
وی گفت که در عملی نمودن وعده هایش وفادار است؛ چیزی را وعده نمی دهد که نتواند عملی کند.
اشرف غنی، ضمن تاکید بر تامین وحدت ملی در کشور گفت که به همه اقوام و زبان های مردم افغانستان اهمیت و احترام یکسان قایل است.
وی افزود: "زبان تهدید، زبان تفرقه و زبان خیانت مردود خواهد بود. زبان ما زبان اخلاق، تعهد و تواضع است. من خاک پای ملت افغانستان هستم."
موصوف افزود: "همه افغان ها با هم برابر اند، ما سیاست حذف را حذف می کنيم."
در این نشست احمد ضیا مسعود ، در سخناش، بر تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله انتقادهای شدید نمود.
مسعود بدون اینکه از کسی نام ببرد گفت: "کسانی که بزرگترین خیانت را در حق مردم افغانستان انجام دادند، در تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله جمع شده اند."
وی در ادامه افزود که عاملان بحران کابل بانک و قاچاقچیان، در این تیم گرد هم آمده اند.
در همین حال تعدادی ازعلمای دینی، بزرگان قومى و اعضای جامعه مدنی در ولایت خوست، طی یک گردهمایی از نامزدی اشرف غنی احمدزی اعلام حمایت نمودند.
در گردهمایی که به همین منظور در استدیوم ورزشی خوست تدویر یافته بود، محمد همایون همایون رییس کمیسیون دفاعی ولسی جرگه، در سخنانش ابراز امیدواری نمود که با پیروزی اشرف غنی خواست های اساسی مردم لوی پکتیا پذیرفته شود.
همایون از اشتراک کنندگان این نشست خواست که در انتخابات به صورت گسترده اشتراک کنند و به اشرف غنی رای بدهند.
 مولوی سردار محمد ځدران، یکتن از رهبران جهادی سابق گفت که اشرف غنی شخص مناسب برای کرسی ریاست جمهوری می باشد و از علمای دین خواست که در انتخابات از وی حمایت کنند.
مولوی سردار گفت که غنی به عالمان دین، بزرگان و شخصیت های جهادی احترام کامل دارد و تعهد نموده است که در حکومت آینده، به مردم خوست سهم قابل ملاحظه بدهد.
همچنان امروز يک عضو ايتلاف ملى و برخى نهادهاى جامعه مدنى نيز طى گردهمايى که حدود ٧٠٠ تن در آن شرکت نموده بودند، حمايت شان را از تيم تحول و تداوم به رهبرى داکتر اشرف غنى احمدزى اعلام داشتند.
عبدالرضا رضايى نماينده اسبق ولايت ميدان وردک در ولسى جرگه و عضو رهبرى ايتلاف ملى به رهبرى داکتر عبدالله عبدالله در اين گردهمايى گفت به دليلى از اشرف غنى احمدزى حمايت مى کند که يک شخص صادق و عالم مى باشد و به خيانت و ويرانى کابل متهم نمى باشد.
وى از مردم خواست تا به اشرف غنى احمدزى راى بدهند،زيرا به گفته او اشتباه در انتخابات ٢٤ جوزا ، مى تواند سبب از بين رفتن دستاوردهاى يک دهه گذشته شود.
محمد قاسم واحدى يک تن از علماى اهل تشيع، در اين گردهمايى گفت که اشتراک کننده گان گردهمايى امروز مربوط به ٥٠ نهاد جامعه مدنى مى باشند.
واحدى مى گويد، نهادهاى يادشده به دليلى از تيم تحول و تداوم حمايت مى کند که مى تواند به فقر، ناامنى، بحران ملکيت ها، مشکلات آب ، فساد ادارى و مشکلات کوچى و ده نشين در کشور پايان دهد.
سرور دانش معاون دوم اشرف غنى احمدزى، در اين گردهمايى از مردم خواست تا مانند انتخابات ١٦ حمل به شکل گسترده در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت سياسى کشور شان را تعين نمايند.
وى در حالى که مى گفت، تيم تحول و تداوم براى حل مشکلات کشور برنامه هاى دقيق و مشخص دارد، از مردم خواست تا به نامزدى راى بدهند که نه تنها شعار بلکه برنامه قابل عملى شدن و موثر داشته باشد.
درعين حال شماری از باشنده گان بندر تورغندی هرات  امروز در يک گردهمایی ؛حمایت شان را از داکتر اشرف غنی احمد زی اعلام کردند.
این باشنده گان گفتند که برنامه های تیم "تحول و تداوم "می تواند آینده اقتصادی و سیاسی افغانستان را تضمین نماید .
آنها وعده سپردند که در دوردوم انتخابات به عنوان ناظرین نیز ایفای وظیفه نموده و از تک تک رای مردم هرات حفاظت خواهند کرد.
در همین حال مسوولان ستاد انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی به این مردم وعده سپردند که برای تقویت بندر تورغندی کار صورت خواهد گرفت.
محمد اسماعیل رحيمی عضو ستاد  انتخاباتى داکتر اشرف غنی احمدزی گفت : ( تکمیل کار تفحصات گاز در ولسوالی کشک و تقویت بندر تورغندی از برنامه های اساسی تیم "تحول و تداوم "برای مردم ولایت هرات می باشد.)
قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار گردد.
در این دور، دو نامزد پیشتاز (داکتر عبدالله عبدالله و دکتور اشرف غنی احمدزی) باهم رقابت می کنند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.