Add new comment

Sayyaf announces support to Abdullah

 
کابل (پژواک، ١٣جوزا ٩٣): ستاد انتخاباتی 'تامین امنیت، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد' به رهبری استاد عبدرب الرسول سیاف و حزب انسجام ملی به رهبری صادق مدبر پشتیبانی خود را از نامزدی عبدالله عبدالله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
اعضای این ستاد امروز در یک کنفرانس خبری در کابل رسما به تیم 'اصلاحات و همگرایی' به رهبری داکتر عبدالله عبدالله پیوستند.
استاد سیاف در نشست امروز حضور نداشت، اما در پیام خود که از طرف یکی از اعضای ستاد انتخاباتی وی خوانده شد، در دور دوم انتخابات ؛ همسویی خود را با داکتر عبدالله اعلام داشت.
استاد سیاف در پیام خود گفت: "ما پس از مشوره ها، با در نظرداشت تاریخ پر شکوه و مبارزات پر افتخار مردم افغانستان، پس از شناخت دقیق از هر دو تیم محترم انتخاباتی به این نتیجه رسیدیم که پشتیبانی خود را تیم اصلاحات و همگرایی اعلام بداریم."
استاد سیاف که نامزد دور اول انتخابات ریاست جمهوری بود، توانست ٧،١ در صد تمام آرا را بدست آورد.
محمد داوود کلکانی عضو ستاد انتخاباتی استاد سیاف به آژانس خبری پژواک گفت که سیاف به علت مشکلات امنیتی نتوانست در مراسم امروزی اشتراک کند.
در نشست امروز اعضاى ارشد تيم انتخاباتى استاد سياف بشمول محمد اسماعيل خان، عبدالوهاب عرفان و فضل هادى مسلميار حضور داشتند.
آنان از مردم خواستند در دوم دوم انتخابات به صورت گسترده اشتراک ورزند و به تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله رای بدهند.
اسماعیل خان گفت که تصمیم ستاد انتخاباتی آن مبنی بر حمایت از داکتر عبدالله بخاطر حاکم کردن نظام اسلامی از طریق انتخابات در افغانستان می باشد.
وی افزود: " طوری که در به آزادی رساندن این سرزمین، همه ما ترک و تاجک و پشتون و هزاره و گُجر و سایر قوم ها دور همدیگر جمع شدیم و این سرزمین را آزاد ساختیم، امروز بر ماست که دور همدیگر جمع شویم و نظامی که بخاطر آن مبارزه کردیم، تحت قیادت بزرگمردان مجاهد این سرزمین، باید به حاکمیت برسانیم."
اسماعیل خان از مردم خواست تا بار دگر تهدید های مخالفین را نادیده بگیرند و به پای صندوق های رای رفته در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که قرار است به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار شود، به عبدالله عبدلله رای بدهند.
عبدالوهاب عرفان معاون دوم استاد سیاف در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، نیز در سخنانش از تصمیم رهبری تیم 'تامین امنیت، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد' به شدت پشتیبانی نمود و گفت که در نتیجۀ مشوره  محاسبه دقیق از تیم اصلاحات و همگرایی پشتیبانی کرده اند.
عرفان نیز در ادامه صحبت هایش از مردم خواست مانند دور اول انتخابات در دور دوم نیز گسترده تر سهم بگیرند تا باشد که تیم مورد نظر شان را پیروز بسازند.
عرفان افزود که آنان برای پیروزی تیم اصلاحات و همگرایی از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند، اما توقع دارند تا داکتر عبدالله به نیازمندی های اصلی افغانستان که به باور وی رسیدن به صلح پایدار و تامین امنیت، حاکمیت قانون و مبارزه با فساد است، تلاش جدی کند.
داکتر عبدالله عبدالله در سخنان خود از تیم انتخاباتی استاد سیاف بخاطر اعتمادی که بر تیم اصلاحات و همگرایی کردند سپاسگزاری نمود و گفت که با در نظرداشت گذشته و افکار همسان، انتظار چنین تصمیمی را از سوی استاد سیاف داشتند.
عبدالله نیز اطمینان داد که به تمام وعده های خود که با مردم افغانستان سپرده است، جامه عمل می پوشاند.
وی افزود که حکومت وی فرد محور نه بلکی تمام مردم افغانستان در آن خود را سهیم خواهند دانست.
وی با اشاره به پشتیبانی استاد سیاف از تیم اصلاحات و همگرایی پیروزی خود را در انتخابات ٢٤ جوزا حتمى خواند.
از سوی هم امروز حزب انسجام ملی افغانستان به رهبری صادق مدبر رییس سابق ادارۀ امور نیز پشتیبانی خود را از نامزدی داکتر عبدالله اعلام نمود.
نور اکبری عضو شورای ملی که به رهبری این حزب در نشست امروز صحبت کرد، گفت که بخاطر حاکمیت قانون، محو فساد اداری و مبارزه با فقر و آوردن حکومتداری بهتر که خواست عمده مردم افغانستان می باشد، به این تیم پیوستند.
اکبری از تمام هواداران حزب انسجام ملی افغانستان خواست که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به عبدالله رای بدهند.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.