Add new comment

IEC sacks 57 observers in Farah

 
فراه (پژواک، ١٢جوزای٩٣): تعداد ٥٧ ناظم ساحوى دفتر کميسيون مستقل انتخابات در فراه، به دلیل دست داشتن در تقلب، تخلف، تخطی و ضعف کاری، برطرف شده و به عوض آنان افراد جدید استخدام گرديدند.
میرویس عزیزی رییس دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت فراه، به آژانس خبری پژواک گفت که تمام ١٨ تن ناظم ساحوی (DFC) ولسوالی پرچمن اين ولايت؛ به دلیل دست داشتن در تقلب، تخطی و تخلف در انتخابات ١٦ حمل رياست جمهورى و شوراهاى ولايتى، برطرف شده اند.
همچنان وى افزود که ١٢ ناظم ساحوى از مرکز فراه، چهار تن ازولسوالی پشت رود، سه تن از ولسوالى خاکسفید، دو تن از ولسوالى شیبکوه، سه تن از ولسوالی جوین، پنج ناظم از ولسوالی پشتکوه، ٧ تن از ولسوالی بالابلوک و یک یک ناظم از ولسوالى های اناردره، گلستان و بکوا، شامل کسانى اند که برکنار گرديده اند.
عزیزی افزود که در عوض اين ٥٧ تن، افراد جدید استخدام شده  و فعلاً تحت آموزش قرار دارند.
میرویس عزیزی گفت که در انتخابات ١٦ حمل، بيشترين تقلب در ولسوالی پرچمن صورت گرفته بود.
وى گفت که تمام آراى رياست جمهورى در پرچمن، باطل اعلام شده؛ اما آرای نامزدان شورای ولایتی مربوط به ١٤ محل در ٨ مرکز راى دهى در اين ولسوالى، در نتایج ابتدایی باطل شده و متباقی بعد از اعلام نتایج نهایی، معلوم خواهد شد.
انتخابات رياست جمهورى، به دليلى که هيچ کدام از هشت نامزد نتوانست ٥٠ درصد جمع يک راى را از آن خود کند، به دور دوم رفته و قرار بود نتايج نهايى شوراهاى ولايتى، به تاريخ ١٧ جوزا اعلام شود؛ اما کميسيون شکايات انتخاباتى گفته است که تصاميم خود را با پنج روز تاخير به تاريخ ٢٢ به کميسيون مستقل انتخابات مى فرستد.
کميسيون شکايات انتخاباتى گفته است که حدود سه هزار شکايت، از انتخابات شوراهاى ولايتى ثبت شده است.
در دور دوم انتخابات رياست جمهورى بتاريخ ٢٤ جوزا، دو نامزد پيشتاز (داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنى احمدزى) با هم به رقابت مى پردازند.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.