Add new comment

58 Baghlan polling sites face security threats

 
پلخمری (پژواک،١٢ جوزا ٩٣): مسوولان امنيتى ولايت بغلان ميگويند که ٥٨ مرکز رايدهى، در دور دوم انتخابات تحت فشار امنيتى قرار داشته؛ اما نيروهاى امنيتى ميکوشند که امنيت اين مراکز را تا برگزارى انتخابات تامين کنند.
مل پاسوال امین الله "امرخیل" قوماندان امنیۀ بغلان گفت که ٢٥ مرکز، تحت تهديد امنيتى بلند و ٣٣ مرکز ديگر، زير تهديد امنيتى متوسط قرار دارد.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که مراکز تحت تهديد بلند را ولسوالی های پلحصار، تاله وبرفک، برکه و بغلان مرکزی تشکيل ميدهند.
اين درحالى است که در دور اول انتخابات، صندوق هاى يک مرکز رايدهى در ولسوالى تاله وبرفک، توسط افراد مسلح غيرقانونى به دريا انداخته شد.
همچنان بر اثر انفجار ماين و درگيرى بين مخالفان مسلح و پوليس در نزديک مرکز رايدهى در ساحۀ شفيع خيل ولسوالى بغلان مرکزى، اگر چه رايدهندگان پراکنده شدند؛ اما بعداً راى دادند.  
قوماندان امنيۀ بغلان گفت که  تا حال دقيق گفته نمى توانند که چند مرکز در روز انتخابات بسته خواهد ماند يا تحت فشار امنيتى قرار خواهد داشت؛ اما نيروهاى امنيتى، تدابير و برنامه هاى عملياتى را روى دست دارند و امنيت تمام اين مراکز را تا برگزارى انتخابات٢٤ جوزا تامين خواهند کرد.
وى علاوه کرد که در دور دوم انتخابات نيز مانند دور اول، ٢٨١ مرکز رايدهى فعال خواهد بود و دو مرکزى که در دور اول در ولسوالى پلحصار مسدود بود، کوشش ميشود که درين دور، امنيت آن نيز تامين  گردد.
امان الله "حبیبی" ریيس ولايتى کمیسیون انتخابات بغلان، ضمن قدردانی از نيروهاى امنيتى گفت که  کمیسیون بخاطر برگزاری دور دوم انتخابات آمادگی های لازم را گرفته؛ اما در مورد مراکزى که ناامن خواهد بود، تا حال معلومات دقیق ندارد که چند مرکز و در کجاها مشکلات نا امنی وجود خواهد داشت.
وى گفت: "ما در روزهاى نزديک، با قوماندان امنیه ملاقات خواهیم داشت و در مورد امنیت مراکز انتخاباتی، صحبت خواهیم کرد تا تمام تهديدات در وقت انتخابات رفع باشد."
نظر گل باشندۀ قريه تاغانک ولسوالى پلحصار گفت که در دور اول انتخابات(١٦ حمل)، مرکز رايدهى در محل شان به علت تهديدات امنيتى بسته ماند و آنها به مشکل توانستند به  بازار ولسوالى رفته و راى بدهند.
به گفتۀ وى، حالا هم مخالفان مسلح درين ساحه گشت و گذار دارند و دولت، بايد امنيت را تامين کند؛ در غيرآن مردم از راى دادن در دور دوم انتخابات باز خواهند ماند.
امین الله یکتن از بزرگان منطقۀ دند غوری پلخمرى مرکز بغلان گفت که مخالفان مسلح، از پنج روز بدينسو در محل پيدا شده و پوليس عملیات را عليه آنها آغاز کرده است.
اين متنفذ گفت: "مردم منطقۀ ما همه علاقمند هستند که در انتخابات شرکت کنند و ما از دولت میخواهیم که  امنیت را تامین  کند."

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.