Add new comment

Runoff election campaign dull in Bamyan

 
باميان (پژواک،١١جوزا ٩٣): برخى مردم و فعالان مدنی باميان، مبارزات دور دوم انتخابات را کمرنگ خوانده میگویند که تا حال براى دور دوم، کمپاین وجود نداشته و بیشتر جای آنرا سکوت گرفته است.
مسوولان مبارزات انتخاباتى ميگويند که در دور اول انتخابات، بیشتر مبارزات شان بصورت محافل بزرگ در مرکز بامیان بر گزار میشد؛ اما در دور دوم، مبارزات بیشتر شکل محلی را به خود گرفته و تیم های آنان در قرا و قصبات کمپاین میکنند.
امید رفعت یکی از فعالان مدنی در بامیان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در دور اول انتخابات  کمپاین ها بسیار خوب بود،  سخنرانی ها، محافل بزرگ وکوچک، پخش نمودن پوسترها وعکسهای  نامزدان  از جمله فعالیت های انتخاباتی بود.
وی افزود: "در این دور، کمپاین ها بسیار سرد به نظر میرسد؛ نه خبری از محافل است، نه عکس وپوستر اضافه شده ونه حتی حرف از انتخابات زده میشود و دلیل حالت سکوت راهم نمیدانم که چرا کمپاین ها صورت نمیگیرد؟"
رفعت علاوه کرد که هرچه کمپاین ها بیشتر شود، به همان اندازه مردم علاقمند به اشتراک در انتخابات شده و به نفع  دونامزد نیز است که رای بیشتری را برای خود هماهنگ نمایند.
براساس اعلام نتايج نهايى، انتخابات رياست جمهورى١٦ حمل به دور دوم رفته و قرار است که در ٢٤ جوزا برگزار شود. درين دور اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله دو نامزد پيشتاز با هم رقابت ميکنند.
مرادعلی هوتلدار شهر باميان نیز به این باور است که در دور دوم، نشانه اى از مبارزات انتخاباتى وجود ندارد.
وى گفت که در دور اول، هر روز از٣٠ الی ٥٠ نفر ازطرف دفاتر کمپاین، به هوتل معرفی میشد که  جاى وغذا برای شان آماده میگرديد؛ اما در دور دوم حتی یک نفراز دفاتر کمپاین معرفی نشده است.
اين هوتلدار افزود که بخاطر انتخابات، تمامی کار و بارسقوط کرده وهوتلداران امیدواری شان به کمپاین  بود، که آنهم در دور دوم سقوط کرد.
مرادعلى گفت که در دور اول انتخابات، نامزدان رياست جمهورى به ولايت باميان آمده و طرح ها و برنامه هاى شانرا به مردم ارايه ميکردند؛ اما حالا که کمتر از ١٠ روز به پايان مبارزات انتخاباتى باقى مانده، هيچ نامزدى به باميان نيامده است.
مبارزات انتخاباتى، در اول جوزا آغاز گرديده و براى ٢٠ روز ادامه مى يابد.
اما ستار آشنا مسوول روابط تیم تحول و تداوم به رهبرى اشرف غنى احمدزى در باميان، به پژواک گفت که کمپاین آنها، نسبت به دور اول بیشتر شده و در سیستم کمپاین تغیير ایجاد گرديده است.
وی علاوه کرد: "تیم های کمپاین ما بیشتر در قرا و قصبات میروند و مردم را از برنامه های تحول و تداوم آگاهی میدهند؛ تا باشد مردم به خاطر آبادانی کشور به برنامه وپلان رای بدهند."
آشنا افزود که سطح آگاهی مردم بلند است و در سیاست نیز دست بالا دارند و باید برای مردم فهمانده شود که طرح پلان، برنامه و مدیریت نامزدان برای افغانستان این است؛ تا مردم آگاهانه از حق رای  خود استفاده نمایند.
مسوولان تیم اصلاحات و همگرای به رهبرى داکتر عبدالله در باميان نیز میگویند که برنامه های انتخاباتى دارند و بیشتر کمپاینهای شان به ولسوالی هاى ولايت باميان گسترش یافته است و اين بدين معنى نيست که آنها کمپاين نمى کنند.
قابل ذکر است که مسوولان امنيتى، از امنيت دور دوم انتخابات اطمينان داده، ميگويند که صرف يک محل در ولسوالى کهمرد باميان در دور اول تحت تهديد بالاى امنيتى قرار داشت؛ اما امنيت آن با پيوستن يک گروپ از مخالفان مسلح، تامين گرديده و در دور دوم، مشکل امنيتى جدى وجود نخواهد داشت.
 

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.