Add new comment

Hundreds of Ghor women vow to cast vote

 
فيروز کوه(پژواک،٧ جوزا ٩٣): صدها  زن درولایت غور گرد هم آمده و با حمايت از دور دوم انتخابات گفتند که این بار حماسه بزرگتر ایجاد خواهند کرد.
آنها امروز درپارک زنانه شهر فيروزکوه مرکز غور تجمع نموده و شعار هاى(رای ما قدرت ما است، ،رای زنان تعین کننده وسرنوشت ساز است ،این بار نیز حماسه بزرگتر ایجاد خواهیم کرد ) را سر دادند.
اين زنان گفتند که نقش زنان را باید درتمام پروسه های ملی وحکومتداری جدی گرفت و زنان ميخواهند که اين باز نيز به پاى صندوق هاى راى رفته و حضور خود را براى آيندۀ کشور مشخص نمايند.
معصومه انوری رئیس  امو رزنان غور گفت که امروزتمام نهادهاى زنان وفعالین زن وخانم های خانه درينجا حضور پیدا نموده ویکبار دیگر تعهد خودرا نسبت به آینده بهتر افغانستان اعلام مينمايند.
وى افزود:(( روز برگزارى دور دوم انتخابات رياست جمهورى برابر است به روز مادر،ما مادران وزنان با حضور گسترده وفعال درانتخابات دور دوم واستعمال رای خود روز مادر را تجلیل می نمایيم و از همه زنان ومردان میخواهیم تا به احترام به مقام والای مادر با استعمال رای خود این روز را گرامی بدارند.))
  دور دوم انتخابات در ٢٤ جوزا داير ميشود.
 رييس امور زنان غور افزود که مادر به عنوان یک انسان خیلی گرامی وموجود خیلی مهربان ودلسوز برای وطن وفرزندان خود بوده، روزى نيست که  شاهد کشته شدن فرزندان وشوهران خود نباشند و اين مادران داغديده به صلح وامنیت وختم جنگ اميد بسته اند.
فریده ناصری،مسوول اتحادیه زنان غور از طرف های درگیر خواست که به  جنگ خاتمه بدهند، بیشتر ازین مادران وزنان را بیوه و دربدر نکنند،بیایند از طریق پروسه ملی وديموکراتیک درقدرت شریک شوند .
وى علاوه کرد که باید همه از پروسه انتخابات حمایت نمایند ومانع رفتن زنان درانتخابات نشوند.
خانم ناصرى گفت: (( زنان غور این بار نیز به طور گسترده درانتخابات شرکت خواهند کرد بخاطر آینده افغانستان ،آینده فرزندان شان رای خواهند داد ما از همه زنان میخواهیم تا دراین انتخابات شرکت نمایند .))
گل فيروزغفوری عضوشورای ولایتی غور گفت که زنان نیمی از پیکر جامعه بوده و رای زنان درانتخابات تعین کننده وسرنوشت ساز است.
وى افزود: (( ما بخاطر حفظ دست آوردهاى سيزده سالۀ زنان وتعین جایگاه سیاسی واقتصادی  وحضور درقدرت ، درانتخابات شرکت میکنیم  واز دولت، نهادهای امنیتی و کميسیون های انتخابات میخواهیم تا به تامین امنیت زمینه رفتن زنان را به پاى صندوق هاى راى مساعد نمايند.))
هاجره بشری يکتن از زنان ديگر گفت که آنها به نامزدی راى خواهند داد که  مشخصاً جایگاه خاص برای خانم ها قایل بوده و پلان واستراتیژی مشخص برای رشدخانم ها داشته باشد.
وى علاوه کرد که  باید نامزدان هم اکنون پلان وبرنامه مشخص برای آينده زنان در کشور ارایه کند،بخصوص معلوم نمايند که زنان چه نقشى درحکومت وتصمیم  گیری های آينده روی مسایل صلح درافغانستان دارند.
حبیبه انوری خانم ديگرى نيز نقش زنان درانتخابات را ارزنده خوانده، گفت که  زنان به عنوان اعضاى فعال جامعه حق دارند درانتخابات شرکت کنند ووظیفه وجیبه ملی ودینی خودرا به صفت یک شهروند ادا نمايند، چرا که رای یک امانت است و باید این امانت را به اهل آن سپرد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.