Add new comment

Former spymaster swings behind Abdullah

 
کابل (پژواک،٦جوزا ٩٣): جريان سياسى موسوم به "روندسبز" تحت رهبرى امرالله صالح، با اعلام پشتيبانى از تيم انتخاباتى داکترعبدالله در دور دوم انتخابات، از وى خواست تا در صورت پيروزى؛ مبارزه با فساد و تبعيض و آوردن صلح را در اولويت کارى خود قرار بدهد.
امرالله صالح رییس "روندسبز"، در گردهمايى که به همين مناسبت با اشتراک صدها تن درکابل برگزارشده بود گفت که روند سبز، بعد از ارزيابى هاى دقيق و رايزنى ها تصميم گرفت که در دور دوم انتخابات، از تيم "اصلاحات وهمگرايى" حمايت نمايد.
وى افزود: "تبعیض، فساد و بيکارى، مشکلات بزرگ مردم افغانستان است و ما از این تیم میخواهیم که برای حل این مشکلات، برنامه های موثر را روی دست گیرد و مشکلاتی را که مردم با آن روبه رو هستند حل کند."
صالح، از تیم "اصلاحات وهمگرايى" خواست که در صورت برنده شدن، ضمن از بین بردن تبعیض، فساد، بیکاری؛ در آوردن صلح در کشور توجه جدى کرده و برای مردم، زمینۀ کار را مهیا کند تا فقر و بیکاری در کشور پایان یابد و مردم بتوانند در فضای صلح و آرامی به زندگی خویش ادامه دهند.
وى که قبلاً مسووليت رياست عمومى امنيت ملى را نيز به دوش داشت؛ تعهد نمودکه براى برنده شدن تيم اصلاحات وهمگرايى به رهبرى داکترعبدالله عبدالله، تلاش خواهدکرد.
داکترعبدالله نامزد رياست جمهورى نيز از پشتیبانی جريان سياسى موسوم به "روند سبز افغانستان"، از تیم "اصلاحات وهمگرايى" قدردانى نموده  گفت: "افتخار میکند که حمایت شماری از جوانان روند سبز را به دست آورده است."
به گفته وی، پيوستن روند سبز با تيم اصلاحات و همگرايى، براساس ديدگاه مشترک نسبت به کشور و آينده مردم افغانستان و برنامه هاى مشترک، صورت گرفته است.
داکترعبدالله  درادامه صحبتهايش افزود  پیشنهاداتی که از سوی رييس اين روند ارائه شد، به نفع کشور و مردم افغانستان است و تیم "اصلاحات وهمگرايى"، برنامه های خوبی را در حکومت خویش بخاطر  حفظ منافع ملی و از بین بردن مشکلات موجود روی دست دارد.
موصوف، یکبار دیگر تعهد نمود که در حکومت خود فساد، تبعیض، بیکاری را از بین ميبرد  وگفت: "آوردن صلح و حفظ منافع ملی کشور را در اولویت کاری خویش قرار میدهیم."
اين نامزد پيشتاز دور اول انتخابات افزود: "هدف اساسی ما  کسب رضایت خداون(ج)، کار صادقانه، خدمت و احترام به همه اقوام میباشد و هیچ نوع زورگویی، استفاده جویی و تبعیض را در حکومت خویش اجازه نخواهیم داد."
این درحالی است که در گذشته نیز برخى احزاب و اعضای شورای ملی، حمایت خویش را از تیم اصلاحات و همگرای اعلام نموده اند.
قرار است، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به تاریخ ٢٤ جوزا برگزار گردد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.