Add new comment

No meeting with Obama: Dr. Abdullah

 
کابل (پژواک، ٥ جوزا ٩٣): داکتر عبدالله نامزد رياست جمهورى ميگويد که رييس جمهور امريکا در سفرش به کابل، با مقامات افغانى ملاقات نداشته و وى با اوباما هيچ تماسى نگرفته است.
رئيس جمهور امريکا، ناوقت شب گذشته طی سفر اعلام ناشده، به پايگاه نظامی بگرام آمد و با قوماندانان و سربازان امريکايى ديدار نمود.
داکتر عبدالله، هدف سفر اوباما را يادبود از قربانيان آن کشور خوانده، گفت که رييس جمهور امريکا با مقامات افغانى ملاقات نداشته است.
اين نامزد رياست جمهورى که امروز در محفل حمايت محمودکرزى برادر رييس جمهور حامد کرزى از تيم اصلاحات وهمگرايى صحبت ميکرد، در مورد اظهاراتى که گويا وى شب گذشته با بارک اوباما صحبت تيليفونى نموده، گفت: "من هيچگونه تماس و ديدار با اوباما نداشته ام."
وى تاکيد کرد که درصورت پيروزى در انتخابات، امضاى سندامنيتى با امريکا از اولويت هاى حکومت وى خواهد بود.
داکتر عبدالله عصر روزگذشته ساعاتى قبل از سفر رييس جمهور اوباما به افغانستان، درنشست خبرى نيز گفته بود که بعد از پيروزى، در روزهاى اول حکومتش سند امنيتى با امريکا را امضا خواهد کرد.
اين درحالى است که رييس جمهور کرزى، شرايطى براى امضاى سند امنيتى گذاشته و اين سند را امضا نکرده و امريکا توقع دارد که سند را با رهبر حکومت جديد امضا نمايد.
داکتر عبدالله در مورد ديدار نکردن حامد کرزى با اوباما در پايگاه هوايى بگرام گفت که تصميم رييس جمهورکرزى در خصوص نرفتن به پايگاه نظامى بگرام بخاطرملاقات با رييس جمهور امريکا، مورد احترام مردم افغانستان است و درين خصوص توضيح بيشتر نداد.
حامد کرزى تقاضاى همتای امريکايی اش مبنی بر ديدار و گفتگو با وی در بگرام را رد نموده وگفته بود که دولت، حاضر است از رئيس جمهور امریکا در ارگ ریاست جمهوری با رسم افغانی پذیرایی کند.
اما بعداً رؤساى جمهور افغانستان و امريکا در مورد انتخابات و پروسۀ صلح، صحبت تیليفونی نموده و اوباما در مورد برگزاری موفقانۀ دور اول انتخابات، نقش سازندۀ حامد کرزی و مردم افغانستان را تقدیر کرد.
داکترعبدالله برانتخابات شفاف وعادلانه تاکيدکرده گفت که سرنوشت مردم افغانستان را، راى پاک و سهمگيرى مردم در انتخابات رقم ميزند و تقلب، سرنوشت افغانستان را اين بار رقم نخواهدزد.
وى علاوه نمود: "تعهد ما اين است که برمبناى منافع ملى و تمثيل وحدت ملى، از تمام ظرفيتها براى ساختن افغانستان جهت بهبود در زندگى مردم استفاده خواهيم کرد."

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.