Add new comment

Nasiri tribe vows support to Ahmadzai

 
کابل (پژواک، ٥ جوزا ٩٣): شورای قوم ناصری و برخى مردم غزنى اعلام داشتند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، از تيم تحول و تداوم به رهبرى داکتر اشرف غنی احمدزی حمايت مى کنند.
داکتر اشرف غنى احمدزى و داکتر عبدالله عبدالله دو نامزد پيشتاز انتخابات ١٦ حمل رياست جمهورى مى باشند.
قرار است انتخابات دور دوم رياست جمهورى، به دليلى که هيچ کدام از هشت نامزد در دور اول ٥٠ درصد جمع يک راى را کسب کرده نتوانست، به تاريخ ٢٤ حوت بين دو نامزد پيشتاز راه اندازى شود. 
حاجی نجیب الله ناصری رییس شوراى سراسرى قوم ناصرى درگردهمایی که امروز در منزل داکتر اشرف غنی احمدزی در کابل به اشتراک حدود ٣٠٠ تن  برگزار شده بود، گفت که اين شورا  بعد از غور و دقت بیشتر تصمیم گرفته تا اين قوم، به شکل گسترده در انتخابات شرکت کنند و به احمدزى راى بدهند.
وی به احمدزی وعده داد که مردم اين قوم، در کنار دادن راى در دور دوم انتخابات، از روند انتخابات نيز نظارت خواهند کرد.
وى افزود که دفاتر اين شورا در ٢٥ ولايت کشور فعال مى باشد و از طريق اين دفاتر، در کارزارهاى انتخاباتى و نظارت از اين روند ملى کار خواهند گرفت. 
ناصری خاطرنشان ساخت که این قوم، بخاطر به دست آوردن پول و قدرت از احمدزى حمایت نکرده  بلکه  به هدف خیر و فلاح کشور، اين تصميم را اتخاذ کرده است.
وى مردم را مخاطب ساخته گفت: "یک روز از همین انگشت به خاطردفاع از خاک خود (فیر سلاح) استفاده کردیم و حالا باید از همین انگشت، به خاطر تعیین سرنوشت خود استفاده کنیم."
اعضای این شورا از داکتر اشرف غنی احمدزی خواست که در صورت پیروزی، بیشتر به تامین امنیت و صلح، رشد معارف و تحصیلات عالی، رشد اقتصادی کشور و اشتغالزايى توجه داشته باشد.
اشرف غنی احمدزی در اين گردهمايى سخنرانى نموده گفت که در صورت پيروزى در انتخابات، حکومت همه شمولى را ايجاد مى کند که تمام اقوام و اقشار در آن دخيل باشند.  
به گفتۀ وی در صورت برنده شدن در انتخابات، قدرت را به مردم واگذار مى کند، در تامين امنيت تلاش مى نمايد، به ادارات محلی صلاحیت های بیشتر مى دهد و براى جوانان زمينه هاى لازم را مهيا مى سازد.
احمدزی خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه گرديد و از تمام طرفدران خود خواست که از پروسه انتخابات تا شمارش آرا و اعلام  نتایج آن نظارت نمایند؛ زیرا تقلب بزرگترین دشمن آنها می باشد.
همچنان شمارى از مردم غزنى نيز طى گردهمايى در منزل حاجى دين محمد سابق والى کابل و عضو ستاد انتخاباتى احمدزى در کابل، حمايت شان را از تيم تحول و تداوم اعلام نمودند.
سید عبدالحمید حسن که در بين ده ها تن به خبرنگاران صحبت مى کرد، گفت که شمارى از مردم تحت رهبرى جنرال سید محمد حسن یک تن از متنفذین قومی ولایت غزنی، از اشرف غنى احمدزى حمايت مى کنند.
وى داکتر اشرف غنی احمدزی را شخص مناسب برای احراز کرسی ریاست جمهوری و متفکر دوم جهان خوانده افزود که انتخابات پیش رو، بسیار مهم و سرنوشت ساز برای افغان ها می باشد.
حاجی دین محمد والی اسبق کابل و یک تن از اعضای ستاد انتخاباتی داکتر اشرف غنی احمدزی که در این کنفرانس حضور داشت، پیوستن جنرال سید محمد حسن را گامى به سوی پیروزی این تیم خوانده، اظهار امیداوری کرد تا این تیم پيروز گردد.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.