کابل (پژواک، ٨ ميزان ٩٧): اشتراک کنندگان، معرفى ٣٤ زن و دختر نخبه که در بخش هاى مختلف دستاوردهايى داشته اند، از زنان خواستند که در انتخابات ٢٨ ميزان ولسى جرگه، به زنان راى بدهند.
اين ٣٤ خانم و دختر، از سوى «سازمان اجتماعى نسل باور و گذار» و «شوراى اجتماعى جوانان خيرخانه»، امروز در کابل مورد تقدير قرارگرفتند.
احمد فواد فروتن رييس و بنيانگذار شوراى اجتماعى جوانان خيرخانه، در این مراسم گفت که هدف از تدوير اين برنامه، اين است که زنان و دختران نخبه که ابتکارات خاص چون مودلينگ (نمايش لباس)، ايجاد تجارت کوچک، صنايع دستى، نقاشی، با سوادسازى زنان و دختران داشته اند، بايد براى مردم معرفى شوند تا سبب تشویق سایر زنان و دختران شوند.
به گفته او اين ٣٤ خانم و دختر، از مرکز و برخى ولايات کشور انتخاب شده اند.
شکيلا نظر رييس ارتباط عامه وزارت امور زنان در اين مراسم، تقدير ٣٤ خانم و دختر يادشده را ستود و گفت که بايد زنان و دختران افغان، مورد تشويق قرار گيرند تا بتوانند در فعاليت هاى اجتماعى، اقتصادى و سياسى سهم بارز داشته باشند.
موصوف، نقش زنان در انتخابات ولسى جرگه ٢٨ ميزان را اساسى خواند و گفت که اين بار، تعداد زيادى زنان نخبه و آگاه خود را نامزد کرده اند.
او افزود: «خواست مه از شما زنان و دختران اين است که در قسمت راى خود، دقيق و آگاه باشيد و براى زنان با فهم و دلسوز راى بدهيد.»
همچنان حميرا نوابى يک تن از فعالان مدنى در اين مراسم گفت که بايد زنان کشور آگاه باشند و براى زنان راى بدهند.
اما او افزود: « خواست مه از خواهرانم اين است که براى کسى راى بدهند که حد اقل با او آشنايى دارند و مى دانند که اين شخص صادق است، در فساد دست ندارد و بايد به شعارهايى که از سوى نامزدان ارايه مى شود، بازى نخورند.»
به اساس معلومات کميسيون مستقل انتخابات، در سطح کشور حدود ٢٥٠٠ تن به شمول بيش از ٤٠٠ زن براى احراز کرسى هاى ولسى جرگه نامزد شده اند.
بى بى حميرا امين نوابى که از سوى دو نهاد يادشده مورد تقدير قرار گرفته است گفت در کنار اينکه کارمند ديپارتنمت اصول دين وزارت ارشاد، حج و اوقاف است، مشاور شوراى اجتماعى سرکوتل خيرخانه نيز مى باشد.
وى افزود که براى تامين حقوق زنان، مبارزه قلمى مى کند.
 موصوف گفت که از کاغذ زباله دانى، انواع گلدان گل، پوش قلم، سگرت دانى وغيره وسايل تزئينى براى منزل تهيه مى­کند.
در مراسم يادشده در کنار  سخنرانى ها، اجراى کنسرت، شمارى از مودل­هاى جوان افغان با اجراى حرکات ويژه لباس خويش را به نمايش گذاشتند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.