کابل(پژواک،۴ میزان ۹۷): کمیسیون مستقل انتخابات، از آغاز کارزارهای انتخاباتی تا دو روز دیگر خبر داده، تمامی نامزدان را مکلف بر رعایت لایحۀ مبارزات انتخاباتی دانسته، هشدار داد که با نامزدان متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.
بر اساس تقویم انتخاباتی، نامزدان انتخابات ولسی جرگه می توانند به مدت ١٩ روز از (٦ تا ٢٥ ميزان) به مبارزات انتخاباتی شان ادامه بدهند.
سید حفیظ الله هاشمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که نامزدان، ائتلاف ها و احزاب سیاسی حق ندارند که در امور مبارزات انتخاباتی یکدیگر مداخله، مواد تبلیغاتی یک دیگر را تخریب و در فعالیت های یکدیگر مزاحمت یا مانع ایجاد کنند.
به گفته او، نامزدان حق ندارند که از نشان های کمیسیون های انتخاباتی و ادارات دولتی، در تبلیغات شان استفاده کنند.
وی، از نامزدان ولسی جرگه خواست که از مختل کردن نظم عامه در زمان مبارزات انتخاباتی و فراهم کردن زمینه اشتراک منسوبین قوای مسلح اعم از وزارت دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی در برنامه های مبارزات انتخاباتی شان جلوگیری کنند.
هاشمی همچنان تاکید کرد که نامزدان در مبارزات انتخاباتی شان از موضوعاتی که باعث تحریک خشونت، برانگیختن احساسات قومی، گروهی، مذهبی، لسانی و سمتی می شود، خودداری کنند.
موصوف، از نامزدان خواست که به خاطر کمپاین های شان، اداره های سوق اداره ولایتی و دفاتر کمیسیون ولایتی را به خاطر تامین امنیت شان اطلاع دهند.
به گفته او، نامزدان نمی توانند که پوسترها و سایر مواد تبلیغاتی شان را با استفاده از سرش نصب کنند، آنان می توانند به منظور زیبایی سیمای شهرها؛ از بلبوردها، بنرها و تلویزیون های «ال سی دی» استفاده کنند و در پایان مبارزات انتخاباتی شان تمام مواد تبلیغاتی شان را به منظور زیبایی شهر، از سطح شهر جمع آوری و در صفایی شهر سهیم گردند.
وی، با اشاره به مصارف نامزدان گفت: «کمترین مصارف مالی در ولایت لوگر است که از ۸۰۰ هزار تا ۹۲۰ هزار افغانی و بلندترین مصارف در ولایت کابل است که از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تا دو میلیون و ۶۵۴ هزار افغانی تعیین شده است.»
سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، هشدار داد که در صورت تخلف، با نامزدان برخورد قانونی صورت می گیرد.
هاشمی، از ارگان های امنیتی نیز خواست که در مبارزات انتخاباتی نامزدان و احزابی که برای نامزدان برنامه های تبلیغاتی دارند، تا زمانی که مسئولیت متوجه شان نمی شود، مداخله نکنند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.