حاجى ظاهر: هليکوپترهای ناشناس را هدف قرار ميدهيم

کابل(پژواک، ٧جدی ۹۴): نایب اول ولسی جرگه می‌گوید که هليکوپترهای ناشناس در مناطق مختلف ننگرهار نشست می‌کنند؛ اما بعد از اين، افراد او اين هليکوپترها را هدف قرار خواهند داد.
همچنان ظاهر قدير، کاپى مکتوب قل اردوی ۲۰۱ سیلاب را در اختيار اعضاى ولسى جرگه قرار داد که به اساس آن ٩٠ درصد آن عده افراد تحریک لشکر اسلام که قبلاً از طرف دولت افغانستان کارت مخصوص جواز براى شان توزیع گرديده، در صفوف گروه‌ داعش تنظیم شده وعليه دولت افغانستان می‌جنگند .
وی که در نشست عمومی مجلس صحبت می‌کرد گفت که هليکوپترهای ناشناس، بر فراز ولایت ننگرهار پرواز می‌کنند.
به گفته وى، این هليکوپترها در مناطق مختلف ولایت ننگرهار به زمین می‌نشینند و وقتی از مسوولان درباره آنها پرسیده می‌شود، جواب این است که آنها اجاره‌ يى هستند و به دلیل عوارض فنی نشست می‌کنند.
قدیر گفت: "امروز از اینجا اعلام می‌کنم و به افرادم می‌گویم که اگر این هلیکوپترها بار دیگر نشست کردند، (آنها را) هدف قرار دهند."
اخیراً در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین شبکه‌های اجتماعی، خبرهایی پخش شد مبنی بر این‌که مخالفين مسلح دولت افغانستان توسط این هليکوپترها به ولایت‌های شمالی و شرقی افغانستان منتقل شده‌اند.
قابل ذکر است که وزارت دفاع ملى، براى بررسى اين موضوع هيئتى را تعيين کرده است.
ظاهر قدير درحالیکه کاپى مکتوبی از قول اردوی ۲۰۱ سیلاب که به قوماندانی لوای چهارهم پیادۀ نهم قوس سال روان فرستاده شده را به دست داشت، گفت که این مدرک کوچکی ا‌ست و اسناد دیگری هم در دست دارد که به مرور زمان آن را ارایه خواهد کرد.
در کاپى مکتوب قول اردوی ۲۰۱ سیلاب آمده‌است: «افراد تحریک لشکر اسلام مربوط به گروه منگل باغ مقیم مربوطات ولسوالی هاى شینوار ننگرهار که قبلا از طرف دولت افغانستان کارت مخصوص جواز براى شان توزیع گرديده، در اين اواخر تقريباً ۹۰ فيصد آنها در ولسوالی‌های نازیان و اچین ننگرهار در صفوف گروه‌  تروریستی داعش تنظیم گرديده و بر عليله دولت اسلامى افغانستان می‌جنگند».
در نامه‌یی که ظاهر قدیر به خوانش گرفت، آمده‌است چنان‌چه مدتی سه یوم پيش چند تن از این افراد در ولسوالی اچین، در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند و کارت‌هایی که از طرف دولت افغانستان برای ‌شان توزیع شده بود، در جیب‌های‌شان پیدا شده‌است.
هم‌چنان در کاپى اين نامه تذکر رفته است که افراد تحریک لشکر اسلام، در انتقال اعضای گروه داعش از ولسوالی‌های نازیان و اچین به ولسوالی غنی‌خیل و از طریق مسیر نازيان تا مارکو، اچين تا غنى خيل،  بتی‌کوت تا شهر جلال‌آباد را به دوش دارند.
در نامه آمده‌است زمانی که افراد گروه داعش، برای بار اول در شینوار ننگرهار نفوذ کردند، از تاکتیک کار گرفته به شکل خلع سلاح وارد شدند.
اما دگروال نعمان هاتفى سخنگوى قول اردوى ٢٠١ به پژواک گفت که آنان از اظهارات و مکتوب يادشده اطلاعى ندارند.
به گفته او اگر حاجى ظاهر قدير، کدام مکتوب به دست آورده، بايد اول آن را با قوماندان ٢٠١ شريک مى­ساخت و در مورد معلومات به دست مى آورد.
حاجى ظاهر در نشست امروز ولسى جرگه گفت: "پروژۀ داعش، بدیل طالبان است و طالبان یک گروه و یک آدرس مشخص نیستند."
 او ادعا نموده: "وقتی در ننگرهار طالبان و داعش با هم درگیر می‌شوند، طیاره ها می ‌آیند طالبان را هدف قرار می‌دهند؛ اما گروه داعش را برعلاوه اى که هدف قرار نمی­دهند حتی کمک می‌کنند."
او گفت: "در ننگرهار داعش از طريق هوا تجهيز مى شود! ملک بى صاحب، شهر ناپرسان؛ نامش افغانستان!"
 تلاش نموديم تا در اين مورد با دفتر مطبوعاتى وزارت دفاع گفتگوى داشته باشيم؛ اما تماس برقرار نشد.
افراد حاجی ظاهر قدیر، یک روز پیش چهار تن از افراد گروه داعش را در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار سر بریده و سر ‌شان را در کنار شاهراه گذاشتند.
پیش از این، او شورای امنیت ملی را به حمایت از گروه داعش در ولایت ننگرهار متهم کرده بود که واکنش شدید رهبری حکومت و نهادهای امنیتی افغانستان را در پی داشت.
 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.