"عاملان قتل هشت فرد ملکی در ننگرهار شناسايى و اشد مجازات شوند"

کابل (پژواک، ٢٤ قوس٩٤): مشرانوجرگه، کشتار هشت عضو يک خانواده در ولسوالى بهسود ننگرهار را به شدت محکوم کرد و خواهان بررسى جدى اين موضوع و اشد مجازات عاملان اين رويداد گرديد.
مقام های محلی ننگرهار، دیروز خبر دادند که هشت عضو یک خانواده به شمول پنج طفل بين دو ماهه تا پنج ساله و دو خانم، در ولسوالی بهسود این ولایت به قتل رسیده اند.
سلیم خان کندزی والی ننگرهار، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که افراد یادشده، نخست مسموم شده و بعداً به ضرب گلوله به قتل رسیده اند. والی افزود که دو تن به ظن دست داشتن اين قتل بازداشت شده و بررسی هاى بيشتر در اين مورد جريان دارد. 
جمعه الدین گیانوال نماینده مردم پکتیکا در مشرانوجرگه، اين رويداد را سخت نکوهش نموده گفت: "رویداد بهسود یک جنایت است."
او از ارگانهای امنیتی خواست تا عاملان این رویداد را شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.
فریده کوچی عضو دیگر این جرگه نيز گفت: "دولت مکلف است تا عاملان این رویداد را که در هر جا باشند، شناسایی و محکوم به اشد مجازات نمایند."
محمد حسن هوتک عضو دیگر این جرگه نيز گفت: "عاملان این رویداد نه مسلمان است و نه هم افغان، هیچ مسلمان و افغان این قدر ظالم نمی­شود که کودکان بی گناه را به قتل برساند."
شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواهان بررسی اين قضيه شده از حکومت خواست تا در راستاى شناسايى و مجازات عاملان اين رویداد، اقدامات جدى داشته باشد.
محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه که ریاست نشست امروز اين جرگه را برعهده داشت،  نیز این رویداد را محکوم کرد و گفت: "حادثۀ بهسود قابل توجيه نیست و دولت مکلف است هر چه عاجل، به خاطر شناسايى و بازداشت عاملین این رویداد اقدام نماید."  او نیز خواستار اشد مجازات برای عاملین این رویداد شد.
وی همچنان به کمیسیون امنیت داخلی مشرانوجرگه هدایت داد تا این موضوع را به شکل جدی پیگیری نمایند و نتیجه را با مجلس عمومی جرگه شریک سازند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.