رييس شرکت برشنا به مشرانوجرگه فراخوانده ميشود

کابل (پژواک، ۸قوس۹۴): مشرانوجرگه، به دنبال شکايات برخى اعضاى اين جرگه از توزيع غيرعادلانۀ برق در شهر کابل، تصميم گرفت که رييس شرکت برشنا را به اين جرگه فرا بخواند.
الله داد اندر عضو مشرانوجرگه، امروز در نشست عمومی این جرگه گفت که برق در شهر کابل، به شکل غیرعادلانه توزیع می شود و هیچ نهادی نیست که جلو آنرا بگیرد.
او افزود: "استفاده غیر ضروری مقامات از برق، باعث پرچوی برق در شهر کابل شده، یکی برق ۲۴ ساعته دارد؛ اما کسان دیگرى هستند که تنها در ۲۴ ساعت چند ساعت محدود برق دارند... کسانی که توان استفاده از جنراتور را دارند، آنها برق ۲۴ ساعته دارند و تنها پرچوی بالای مردم غریب است."
 نثار حارث عضو دیگر این جرگه نیز بر توزیع غیر عادلانه برق انتقاد کرد و گفت: "چرا ۵۰ فیصد پرچوی برق درحالیکه هر روز قیمت گاز و تیل بالا می رود، به وجود آمده است؟"
او نيز مدعى شد که برخى مقام های دولتی، از برق ۲۴ ساعته برخوردار هستند؛ اما مردم غریب و بیچاره که توان خرید تیل برای هريکين و گاز را ندارند، ازنعمت برق برخوردار نیستند .
جمعه الدین گیانوال با نظر مشابه گفت: "تا زمانی که عدالت اجتماعی تامین نشود، از بی اعتمادی مردم نسبت به دولت کاسته نخواهد شد."
شماری از اعضای جرگه، خواهان استجواب مسوولین شرکت برشنا شدند .
فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه نیز ضمن انتقاد بر توزیع غیر عادلانه برق در شهر کابل گفت که مسوولین شرکت برشنا مقصر هستند و باید به يکى از نشست هاى اين جرگه فرا خوانده شوند .
پژواک تلاش نمود تا در مورد با وحيدالله توحيدى سخنگوى شرکت برشنا گفتگو نمايد؛ اما او گفت که در يک مجلس است و صحبت کرده نمى تواند.
محمد نسيم گنجى رييس برق کابل، چند روز پيش گفته بود که به دليل سرد شدن هوا، مصرف برق از سوى خانواده ها دو چند افزايش يافته است و رياست برشنا مجبور است که پرچوى را افزايش بدهد.
او گفته بود که پرچوى هاى برق در نهادهاى امنيتى، مراکز صحى و پارک هاى صنعتى کمتر خواهد بود.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.