ظاهرقدير: مسوولان گروه" داعش" درکابل زنده و ازحمايت شوراى امنيت ملى برخوردارند

کابل (پژواک، ٢ قوس ٩٤): معاون اول ولسی جرگه مدعى است که مسوولان گروه " داعش"  در کابل زندگی می­کنند و شوراى امنيت ملى از اين گروه حمایت می‌ نمايد، اما شوراى امنيت ملی این اظهارات را غیر مسوولانه و عاری از حقیقت می‌داند.  
حاجی  ظاهر قدیر معاون اول ولسی جرگه، حدود سه ماه پيش به ننگرهار رفته بود تا با گروه داعش مبارزه کند.
او امروز در نشست عمومى جرگه حضور يافت و گفت: "تمامی دوستانم در خط نبرد افتیده اند، در جایی قرار دارند که در آنجا نه شب و نه روز معلومات گرفته می­شود، اما همراه با دشمن هم حکومت، هم پاکستان و تمام جهان کمک می­کند، اما ما با امکانات کم خود در آن­جا افتیده ایم."
 وى گفت که در مبارزه با " داعش" هیچ نوع کمکی از سوی حکومت دریافت نکرده است و تمامی امکانات را خود و دوستانش فراهم نموده است.
موصوف علاوه نمود، در حالی که مردم در منزل خود تفنگچه ندارند، نیروهای " داعش"  به جز از تانک و طیاره مجهز به سلاح­های پیشرفته چون دهشکه و زیکو یک می‌باشند.
او می‌گوید که پلان ناامن ساختن ولايات چون بدخشان، فاریاب، کندز، تخار، کنر، نورستان، لغمان و غيره در خودهمان ولايت طرح ریزی می‌شود، چنانی که والی کندز همیشه از تامین امنیت خبر می­داد تا این که اين ولايت بدست مخالفين مسلح دولت سقوط کرد.
موصوف افزود: "اگر من همان روز جلال آباد نمی رفتم، جلال آباد تا ٢٤ ساعت سقوط می­کرد، پلان همین بود و این که چگونه جلو پلان دشمن گرفته شد و خنثی گردید، به توضیحات بیشتر ضرورت دارد."
وی بر مبارزه با گروه داعش تاکید نموده گفت:" هرگاه شخص خارجی به سیاحت و تجارت می­آید، بیاید؛ اما کسی برای بریدن سر افغان می­آید، هر کسی که غیر افغان باشد سرش در این­جا بریده خواهد شد."
به گفته او، حدود ٢٠ هزار خانواده از پاکستان به ولسوالى هاى شینوار ننگرهار آمده که اکثريت آنها مسلح اند و کارت هاى پاکستانى دارند.
وى افزود که اين افراد  باعث ناامنی در این منطقه شده است.
اوگفت که به اين خانواده ها اعلام داشته است که تصمیم بر آمدن از منطقه را بگیرند و گرنه آنها را به زور بیرون می­کنند و یا منطقه را برای شان قبرستان می­سازند.
او افزود که پس از اعلام این موضوع، حدود٧٠٠ خانواده افریدی، منطقه را ترک کردند، اما حکومت برای شان گفته است که نبرآيند و در همانجا ساکن باشند.
موصوف گفت: "همین حالا حکومت به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای من موانع ایجاد می­کند اما من به جز از خدا پروای کسی دیگر را ندارم."
به گفته او، اسناد کافی در اختیار دارد و نشان می­دهد که شورای امنیت ملی در این راستا مستقیماً مداخله می­کند و در وقت مناسب این اسناد را به ولسی جرگه ارایه خواهد کرد.
وی مدعی شده گفت: "همین حالا شما خبر دارید که قوماندانان و مسوولین داعش به خدا قسم است که در کابل زندگی می­کنند، در سفارت­ها می­روند، در ادارات امنیتی ما می­روند، دیگر کی است که سر تمامیت ارضی ما را ناآرام ساخته و می­کشد، دشمن من است یا خود من هستم."
موصوف می‌گوید :" وظیفه مشاور، مشوره دهی است و به هیچ صورت صلاحیت اجرایی ندارد، اما امروز مشاور کُل افغانستان را قبضه کرده و افغانستان را به طرف بربادی می­کشاند و هیچ کس نیست که صدای خود را بلند کند."
وی می‌افزايد:"باز هم خواهش می‌کنم که ارگان هاى امنيتى باالخصوص شوراى امنيت ملی  ما را مشوره بدهيد که تو يک اداره مشورتى هستى، تو يک اداره اجرائيوى نيستى، تو صلاحيت اجرائيوى ندارى، کل حکومت را در قبضه گرفتى."
او خطاب به محمد حنیف اتمر مشاور امنیت کشور گفت: "تو بیا من و تو از یک سمت هستیم، من از جلال آباد هستم تو از لغمان هستی، تو با همین قوتت در لغمان در قریه ات رفتی من ترا قبول دارم، اما من در قریه ات هم می­روم، در قریه ات مشکل باشد تصفیه اش هم می­کنم، در ولایت هم می­روم."
او همچنان مدعى شده گفت ، اسنادی در دست دارد که شورای امنیت پلان ترور کی­ها را درست کرده است، کدام اشخاص را ترور و از صحنه دور می­کند.
ظاهر قدير بدون ارايه جزييات در اين مورد افزود که به صفت یک افغان مسوولیت و وظیفه اش است تا این موضوع را با مردم شریک بسازد.
به گفته وی، دشمن ( گروه داعش) در منطقه تختو یا زیارت، آخرین نقطه ولسوالی اچین ننگرهار موقعیت دارد که با پای پیاده از مسیر کوه ها پنج ساعت فاصله دارد و اردو و پولیس در آن منطقه رفته نمی­توانند.
بر اساس گفته های ظاهر قدیر، ادعایى که صورت می­گیرد ٤٠٠ و يا ٥٠٠ داعشی از سوی اردو و پولیس در ننگرهار کشته شده است نادرست است، زيرا به گفته او افراد داعش را کسانی دیگرى است که از بین برده است.
او تصریح نمود که تا دو ماه قبل سر مردم در ننگرهار بریده می­شد اما امروز سر دشمنان در آن­جا بریده می­شود و این یک دستاورد بزرگ است که سر دشمن مردم افغانستان در ننگرهار بریده می­شود.
وى می­گوید که منطقه شینوارى مرکز گروه داعش و دروازه ننگرهار است، ننگرهار دروازه کابل و کابل دروازه تمام افغانستان است.
به گفته او، وجود اين مشکل در ننگرهار به معنى مشکل در ٣٤ ولايت کشور می‌باشد.
وی همچنان اضافه کرد که ننگرهار به فابریکه تولید داعش مبدل شده و درصورتی که جلو توليد افراد داعش گرفته نشود، با از بین بردن چند عضو داعش در دیگر ولایات، فعالیت داعش کاهش پیدا نخواهد کرد .
قدیر از اعضای ولسی جرگه خواست که در راستای بودجه شورای امنیت ملی توجه داشته باشند زیرا شورای امنیت ملى با بودجه کافی که برای این اداره در نظر گرفته شده کشور را بسوی بربادی می‌برد.
در همین حال تواب غورځنگ سخنگوى شوراى امنيت ملی اظهارات نایب اول ولسی جرگه را غیر مسوولانه و عاری از حقیقت و در جهت تحقق اغراض شخصی او می داند و آنرا مطلقا رد می کند .
وی به آژانس خبرى پژواک گفت : "اظهارات آقای قدیرتلاشی برای دریافت منابع غیرقانونی جهت ایجاد ملیشه های شخصی وی ومغشوش سازی اذهان عامه، ضعیف جلوه دادن روحیه ملی درمبارزه با داعش می باشد."
به گفته او، دفتر شورای امنیت ملی به منظور روشن شدن حقایق و جلوگیری از انحراف اذهان عامه و تقویت روحیه ملی، از مقام ریاست جمهوری و ریاست شورای ملی می خواهد تا هیئتی را به منظور بررسی اظهارات غیر مسوولانه ظاهر قدیر و تلاش های وی درجهت ایجاد ملیشه های شخصی تعیین نمایند.

 

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.