"صلحی که بازی استخباراتی باشد برای افغان¬ها قابل پذيرش نيست"

کابل (پژواک،۲۱اسد۹۴): حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان، ضمن حمایت از موقف حکومت در قبال پاکستان و روند صلح می­گوید صلحی که دراصل؛ بازی استخباراتی باشد، برای افغان­ها قابل پذيرش نيست.
مولوی عبدالحکیم منیب رهبر این حزب، امروز در نشست خبری در کابل گفت که کشته و زخمی شدن افغا­ن­ها دیگر قابل تحمل نیست .
منيب علاوه کرد: "ما پیوسته طرفدار صلح هستیم و به دوطرف توصیه می­نمایيم که به خاطر منافع علیای کشور تفاهم بین الافغانی را اختیار نمایند."
به گفته وی حرکت انقلاب اسلامى مردم افغانستان، برای ختم بحران کنونی افغانستان از سعی و کوشش همه جانبه افغانستان و پاکستان پیشتیبانی و حمایت می‌کند؛ اما آن تلاش هاى صلح را حمايت مى کند که بازى استخباراتى نباشد و باعث خاتمه جنگ و ثبات در افغانستان شود.
وی گفت که اين حزب، برای تامین صلح به هرنوع کمک و همکاری آماده است و می­تواند در صورت اعتماد دوطرف ( دولت و مخالفين مسلح) میانجی­گیرى کند.
 منیب از موقف تازه حکومت افغانستان در قبال پاکستان حمایت کرده افزود: "ما در ارتباط وضعیت افغانستان، از موقف رییس جمهور و رییس اجرایی حکومت پشتیبانى کامل می نمایيم."
وی از حکومت پاکستان خواست که مردم افغانستان خواهان دوستی و همسایگی نیک با آن کشور بوده؛ اما پاکستان تا حال در راستاى تامين صلح در افغانستان صادقانه عمل نکرده است.   
او علاوه کرد: "حالا زمان حرف ها گذشته و دیگر مردم افغانستان به حرف های پاکستانی ها باور و اعتماد ندارند و باید در عمل ثابت کند."
سرانجام بعد از نشر خبر مرگ ملا محمد عمر رهبر طالبان، آغاز دوباره حملات راکتى پاکستان بر مناطق سرحدى افغانستان و افزايش حملات خونين در کشور به خصوص کابل، حوصله  رهبران حکومت وحدت ملى نيز به سر آمد.
 رييس جمهور، دو روز قبل در يک نشست خبرى در کابل گفت که پاکستان نه تنها در راستاى تامين صلح در افغانستان اقدامات عملى نداشته است، بلکه هنوزهم مخالفين مسلح با تدوير گردهمايى ها از پاکستان به افغانستان پيام جنگ می‌فرستند.
به گفته وى، حوادث دو ماه گذشته نشان مى­دهد که هنوزهم مراکز تربيت انتحارکننده ها و فابريکه هاى ساخت بمب هايى که مردم افغانستان را به خاک و خون می‌کشاند، مثل گذشته درپاکستان فعال می‌باشد.
همچنان داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت افغانستان، با انتقاد شديد از عدم همکارى پاکستان در قبال روند صلح گفته است که افغانستان، در گفتار و عمل ثابت ساخت که خواستار روابط دوستى و همسايگى نيک براساس احترام متقابل با پاکستان است و حکومت افغانستان، قدم هاى فراتر از چيزى که مردم اجازه می‌دادند برداشت؛ اما هيچگونه همکارى در ١٠ ماه گذشته در اين راستا از طرف پاکستان صورت نگرفت و هنوز هم مخالفين مسلح، در پاکستان تمويل و تجهيز می‌شوند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.