قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان از گفتگوهای صلح با طالبان حمایت کرد

کابل (پژواک،٧اسد ٩٤): قوماندان نیروهای ناتو در افغانستان، گفته است که مذاکرات صلح با طالبان نقطه عطفی در راستای تامین صلح در افغانستان است و این سازمان از آن حمایت می کند.
دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که جنرال جان کمپبل این موضوع را امروز در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت که در کابل صورت گرفت، بیان کرد.
گفته شده است که در این دیدار اوضاع نظامی افغانستان بحث و مسائل امنیتی به بررسی گرفته شده است.
عبدالله عبدالله با بیان اینکه نیروهای امنیتی افغان با استفاده از تجارب ۱۳ ساله در مبارزه با تروریزم قادر به تامین امنیت در کشور و سرکوب دشمنان هستند، شجاعت و پایمردی نیروهای امنیتی کشور را ستود و از جامعه جهانی خواست تا افغانستان را در زمینه تجهیز و تسلیح و آموزش منسوبین امنیتی یاری نمایند.
جنرال جان کمپبل، قوماندان نیروهای ناتو در کشور نیز عملکرد نیروهای امنیتی افغان را در مقابله با دشمنان افغانستان عالی عنوان نمود و بر حمایت همه جانبه و دوامدار از آنان تاکید نمود.
وی همچنان ضمن اعلام حمایت از روند گفتگو های صلح میان حکومت وحدت ملی و طالبان مسلح که قرار است دومین دور آن به زودی آغاز شود، گفت که این گفتگوها نقطه عطفی در تلاش های افغانستان و جامعه جهانی در راستای تامین صلح سرتاسری در افغانستان می باشد.
اولین دور مذاکرات مستقیم نمایندگان دولت افغانستان و طالبان که در آن نمایندگان امریکا، چین و پاکستان نیز حضور داشتند در میانه ماه گذشته در حومه اسلام آباد پاکستان برگزار شد و دو طرف موافقت کردند که دور دوم آن را به زودی برگزار کنند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.