هیئت اعزامی مشرانو جرگه به کندز از وضعیت امنیتی این ولایت ابراز نگرانی کرد

کندز (پژواک، ۲۴ ثور۹۴) رئیس کمیسیون سمع شکایات‌ مشرانو جرگه که برای بررسی وضعیت کندز به این ولایت سفر کرده است، مسؤلان محلی را متهم کرد که برنامه‌ای برای بهبود اوضاع کندز ندارند.
زلمی زابلی که در راس یک هیئت از سناتوران به کندز سفر کرده است امروز در یک نشست خبری گفت که مسؤلان این ولایت نتوانسته‌اند از امکانات دولتی به صورت درست استفاده کنند.
وی با متهم کردن مسؤلان محلی به بی‌ برنامه‌ گی، ناهماهنگی وعدم تلاش به بهبود وضعیت این ولایت، مدعی شد که آنان در راستای تامین امنیت و ثبات ناکام بوده‌اند.
زابلی گفت: «سناتوران، بررسی‌هایی ازوضعیت موجود کندزداشته‌اند؛ در حالی که این ولایت در آتش جنگ می‌سوزد اما مسؤلان ولایت برنامه درستی را به هدف سرکوبی مخالفان مسلح دولت ندارند.»
وی افزود: ((سناتوران ازوضعیت فعلی وکارکرد این مسؤلان راضی نیستند؛ والی، قوماندان امنیه، رئیس امنیت، و قوماندان اردوی ملی از امکانات دولت استفاده درست نکرده‌اند و از همه مهم‌تر اینکه هماهنگی ندارند و هر کدام یکی دیگر را تخریب می‌کند.))
به گفته رئیس کمیسیون سمع شکایات مشرانو جرگه، با توجه به این معضلات، مخالفان مسلح در این ولایت حضور دارند، هزاران خانواده به دلیل نا‌امنی از محل سکونت خود آواره شده‌اند.
زابلی تصریح کرد: ((ازبرای خدا، قوماندان لوای اردوی ملی برایم می‌گوید که طالبان دریک ونیم کیلومتری ما در نزدیک میدان هوایی درقریه‌ای بنام ناصری‌ها مستقرهستند، پس دشمن چطور در شهرکندز رخنه نکند.))
 رئیس هیئت اعزامی مجلس سنا، از تمام نهادهای امنیتی خواست تا به طور هماهنگ روند تامین امنیت در این ولایت را به پیش ببرند و امنیت را تامین کنند.
مولوی عبدالله قرلق، نماینده مردم کندز و منشی مجلس سنا که در ترکیب این هیئت قرار دارد، گفت که حکومت باید هرچه زود زمینه بازگشت دوباره خانواده‌های بیجاشده را فراهم بسازد.
وی گفت: (( مشکلات موجود کندزرا با مسؤلان محلی شریک ساخته‌ایم و گزارش و نتایج این سفر را به کابل انتقال خواهیم داد. ))
اما عبدالودود واحدی، سخنگوی والی با رد این اتهامات گفت که در صورتی که امنیت در این ولایت وجود نمی‌داشت، هیئت مشرانو جرگه نمی‌توانست این سفر را تدارک ببیند.
وی گفت:(( بدلیل هماهنگی مشترک مقام‌های محلی در این ولایت، حلقه فعالیت مخالفین دولت تنگ تر شده وآنان ازمناطقی که تصرف کرده بودند، فرارکرده‌اند. ))
سخنگوی والی کندز افزود که عملیات‌ امنیتی مطابق به برنامه پیش می‌رود، وتلاش صورت می‌گیرد تا دراین عملیات‌ها به غیر نظامیان آسیب نرسد.
نگرانی سناتوران در حالی مطرح می‌شود که بر پایه منابع محلی، درگیری‌های اخیر در کندوز افزون بر ده‌ها کشته و زخمی، ۱۶ هزار خانواده را نیز آواره ساخته است.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.