شوراى علما: گليم تعويذ نويسان و جادوگران بايد جمع شود

کابل (پژواک، ٤حمل ٩٤): شوراى علما و شوراى ولايتى کابل ميگويد که تعويذنويسان و جادوگران با سوء استفاده از نام اسلام، مردم را از دين منحرف ميسازند و بايد گليم آنها جمع شود.
اين دو شورا امروز در نشستى، کشتن و سوزاندن "فرخنده" را محکوم نموده از مردم خواستند که در ريشه کن کردن تفکر تعويذنويسى خرافاتى و جادوگرى، متحدانه عمل نمايند و نگذارند که صداى مظلومانۀ فرخنده به خاموشى سپرده شود.
آنان قتل فرخنده را بيرحمانه وخلاف شريعت خوانده، گفتند که ارگانهاى امنيتى بخصوص پوليس که درساحه موجود بود، در وظايف شان کوتاهى کرده و حکومت بايد پوليس را متوجه وظايف شان نمايد.
فرخنده، پنجشنبه گذشته (٢٨حوت) در مقابل مسجد شاه دوشمشيره، از سوى يکعده مردم مورد لت وکوب قرار گرفته و کشته شد و بعداً جسدش از سوى آنان آتش زده شد.
مردم ادعا داشتند که فرخنده، قرآنکريم را آتش زده است؛ اما وزارت ارشاد، حج و اوقاف و وزارت امور داخله که براى بررسى اين رويداد موظف شده اند، گفته اند که در اين منطقه کدام نسخۀ قرآنکريم حريق نشده است.
گفته ميشود که یکی از عوامل قتل فرخنده، یک تعویذ نویس بوده است.
مولوى عبدالبصير حقانى رييس شوراى علماى کابل، دراين نشست گفت که علما به هيچ کس اجازه نميدهند که با استفاده از نام اسلام، قانون را زيرپا نموده و شريعت را ناديده بگيرند.
وى افزودکه خداوند متعال مى فرمايد: وقتيکه براى شما يک موضوع که خلاف شريعت باشد، به پيش آيد، تحقيق کنيد و بدون تحقيق آنرا جرم نپنداريد؛ شريعت براى  شخصى که مرتدشود، حد و حدود تعيين کرده  وبه هرکس اجازه نميدهد که خودسرانه محکمه بسازد و حد را جارى نمايد ومردم را درراه، جاده ها و سرک عام بکشد.  
رييس شوراى علماى شهرکابل علاوه کرد کسيکه مرتد شود، شريعت ميگويد که بايد به وى سه روزمهلت داده شود، اگر در سه روز پس به اسلام رجوع کرد، خوب؛ و اگر نکرد، بعداً از طريق محاکم و حکومت به قتل برسد.
مولوى حقانى علاوه نمود: "ما مبارزۀ خود را با شوراى ولايتى يکجا براى جمع آورى کسانيکه تعويذگر و جادوگرهستند، ادامه ميدهيم و دربرابر کسانيکه درغرفه ها و يا در زيارت ها نشسته و به مردم تعويذ ميدهند و مردم را از دين منحرف ميسازند جداً اقدام مى نماييم."
مولانا عطاءالله فيضانى عضوشوراى ولايتى کابل، دراين گردهمايى گفت که هنوزقضيۀ قتل فرخنده تکميل نشده و نتايج ابتدايى نشان ميدهد که قرآنکريم سوزانده نشده، بلکه اين دسيسه اى ازسوى تعويذنويسان بوده است.
اين عالم دينى افزود: "خواست ما از مردم اين است که در هرموضوع، عجولانه تصميم نگيرند."
وى افزود که شوراى ولايتى، مشترکاً با شوراى علما جلوخرافات را خواهند گرفت و حکومت، شوراى ملى و مردم، دراين راستا با آنان همکارى نمايند.

 

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.