شورای ولایتی زابل دفترش را در آن ولایت مسدود کرد

قلات ( پژواک، ١٦ جدى ٩٣): اعضای شورای ولایتی زابل، در اعتراض به قوماندان امنیۀ آن ولایت دفتر شان را به گونۀ احتجاج بستند.

حاجی عطاجان رئیس شورای ولایتی زابل، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که پولیس قوماندانی امنیه آن ولایت، به فساد آلوده است و قوماندان امنیه در جلوگیری آن عاجز مانده است.

نامبرده افزود که چند بار خودش با غلام سخی روغ لیونی قوماندان امنیه و مسوولین وزارت امور داخله این مشکل را مطرح نموده؛ اما تا کنون این مشکل حل نشده و بیشتر از این، آنها توان پذیرش آن را ندارند.

به گفته او، دفتر شورای ولایتی زابل را به رسم اعتراض مسدود نموده و از حکومت می خواهند که قوماندان امنیه را از وظیفه اش بر کنار سازد تا مشکل موجوده رفع شود.
رئیس شورای ولایتی زابل، شماری از افراد پولیس آن ولایت را در کنار فساد مالی به فساد اخلاقی نیز متهم کرده گفت که حکومت، از قوماندان امنیه طرفداری می کند، باید به ولایت دیگر تبدیل شود.
از سوی دیگر، برخی اعضای آن شورا می گویند که با تصمیم رئیس آن شورا موافق نیستند و وی این تصمیم را خودش گرفته است.

عمر خان عمری عضو شورای ولایتی زابل، به پژواک گفت که با تصمیم رئیس شورای ولایتی هماهنگ نیست و کارهایش را به تاخیر نمی اندازد.

نامبرده افزود که این اعتراض بر اساس مشکلات شخصی است.
فوزیه یونسی کاکر معاون شورای ولایتی زابل نیز گفت که قوماندان امنیه آن ولایت، کدام کار خلاف قانون نکرده است؛ وی طرفداری از برکناری و یا تبدیلی وی نمی کند.

روغ لیونی گفت که فساد را در صفوف پولیس زابل رد نمی کند؛ اما به عاملین آن جزا داده است.

قوماندان امنیه زابل در مورد هشدار اعضای شورای ولایتی گفت که وضعیت امنیتی برای مظاهره مناسب نیست؛ چرا که در مورد حملات مخالفین مسلح گزارش هايی را به دست آورده و به هیچ کس اجازۀ تظاهرات داده نمی شود.

اما زمانیکه این خبر نشر شد، رئیس شورای ولایتی زابل همراه با صدها تن در شهر قلات دست به تظاهرات زدند.

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

جهت دسترسی به خبرهای تازه ، فیچر ها ، مصاحبه ها ، ویدیوها و تصاویر مبایل اپلکیشن آژانس خبري پژواک را دانلود نمایید.